    From: Robal <b...@w...plinvalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo Pracy
    Date: Thu, 22 May 2003 20:53:50 +0200

    w <news:baii8g$6ad$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Dyzio napisał(a):

    > Mam małe pytanko dostalem dzisiaj pismo z regulaminem pracy i dwa
    > punkty troszke mnie zaniepokoiły:
    >
    > 1. Za wadliwe wykonanie z winy pracownika produktów lub usług
    > wynagrodzenie nie przysługuje. Jeżeli wskutek wadliwie wykonanej
    > pracy z winy pracownika nastąpiło obnizenie jakości produktu lub
    > usługi, wynagrodzenie ulega odpowiedniemu zmniejszeniu.
    > 2. Jeżeli wadliwość produktu lub usługi została usunięta przez
    > pracownika, przysługuje mu wynagrodzenie odpowiednie do jakości
    > produktu lub usługi, z tym że za czas pracy przy usłuwaniu wady
> [...]

    Nie masz sie czym przejmowac. Zapis ten jest dokladna kopia art. 82 kp.
    Ani nie polepsza ani nie pogarsza Twojej sytuacji. Nie powaduje, ze
    pracodawca ma dowolna mozliwosc obnizania wynagrodzenia. Wadliwe
    swiadczenie pracy musi byc ZAWINIONE. Samo wadliwe wykonanie
    produktu/uslugi z przyczyn lezacych po stronie pracownika, ale przez
    niego nie zawinonych (brak umiejetnosci, przemeczenie) obarczone jest
    ryzykiem pracodawcy.

    > Ps: A jeszcze jedno ile zgodnie z prawem pracy wynosi czas na przerwę
    > śniadaniową w 8 godzinne trybie pracy.

    Chyba 15 minut. Nie moge sobie przypomniec gdzie to jest uregulowane.

    Robal bob67(at)wp.pl