  • 1. Data: 2003-05-22 13:11:14
    Temat: Prawo Pracy
    Od: "Dyzio" <d...@j...tarnow.pl>

    Mam małe pytanko dostalem dzisiaj pismo z regulaminem pracy i dwa punkty
    troszke mnie zaniepokoiły:

    1. Za wadliwe wykonanie z winy pracownika produktów lub usług wynagrodzenie
    nie przysługuje. Jeżeli wskutek wadliwie wykonanej pracy z winy pracownika
    nastąpiło obnizenie jakości produktu lub usługi, wynagrodzenie ulega
    odpowiedniemu zmniejszeniu.
    2. Jeżeli wadliwość produktu lub usługi została usunięta przez pracownika,
    przysługuje mu wynagrodzenie odpowiednie do jakości produktu lub usługi, z
    tym że za czas pracy przy usłuwaniu wady wynagrodzenie nie przysługuje.

    Co o tym mówi prawo?
    Dziękuję za wszelkie sugestie
    Pozdrawiam
    Dyzio

    Ps: A jeszcze jedno ile zgodnie z prawem pracy wynosi czas na przerwę
    śniadaniową w 8 godzinne trybie pracy.

  • 2. Data: 2003-05-22 15:39:53
    Temat: Re: Prawo Pracy
    Od: "Bartek eN" <n...@t...net.pl>

> [...]
    > tym że za czas pracy przy usłuwaniu wady wynagrodzenie nie przysługuje.

    Ja prawnikiem nie jestem, ale 2 lata temu miale przedmiot prawo pracy
    (studiuje zarzadzanie na Uniwersytecie Łódzkim) i z tego co pamietam z
    materiału (głównie kodeks pracy) jest to jak najbardziej zgodne z prawem.

    Znalazlem odpowiedni paragraf :

    http://www.prawo.beck.pl/paragraf/pi.akt.25080.html

    Mowa o tym w artykule 82.

    Pzdr

    Bartek

  • 3. Data: 2003-05-22 18:53:50
    Od: Robal <b...@w...plinvalid>

    w <news:baii8g$6ad$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Dyzio napisał(a):

> [...]
    > pracownika, przysługuje mu wynagrodzenie odpowiednie do jakości
    > produktu lub usługi, z tym że za czas pracy przy usłuwaniu wady

    Nie masz sie czym przejmowac. Zapis ten jest dokladna kopia art. 82 kp.
    Ani nie polepsza ani nie pogarsza Twojej sytuacji. Nie powaduje, ze
    pracodawca ma dowolna mozliwosc obnizania wynagrodzenia. Wadliwe
    swiadczenie pracy musi byc ZAWINIONE. Samo wadliwe wykonanie
    produktu/uslugi z przyczyn lezacych po stronie pracownika, ale przez
    niego nie zawinonych (brak umiejetnosci, przemeczenie) obarczone jest
    ryzykiem pracodawcy.

    > Ps: A jeszcze jedno ile zgodnie z prawem pracy wynosi czas na przerwę
    > śniadaniową w 8 godzinne trybie pracy.

    Chyba 15 minut. Nie moge sobie przypomniec gdzie to jest uregulowane.

    Robal bob67(at)wp.pl

  • 4. Data: 2003-05-22 19:22:33
    Od: "Ewa" <m...@m...pl>

    > Chyba 15 minut. Nie moge sobie przypomniec gdzie to jest uregulowane.
    na pewno 15 minut:-) art. 129 ze zn. 10 § 1 k.p.

    ewcia