-
1. Data: 2003-05-22 13:11:14
Temat: Prawo Pracy
Od: "Dyzio" <d...@j...tarnow.pl>
Mam małe pytanko dostalem dzisiaj pismo z regulaminem pracy i dwa punkty
troszke mnie zaniepokoiły:
1. Za wadliwe wykonanie z winy pracownika produktów lub usług wynagrodzenie
nie przysługuje. Jeżeli wskutek wadliwie wykonanej pracy z winy pracownika
nastąpiło obnizenie jakości produktu lub usługi, wynagrodzenie ulega
odpowiedniemu zmniejszeniu.
2. Jeżeli wadliwość produktu lub usługi została usunięta przez pracownika,
przysługuje mu wynagrodzenie odpowiednie do jakości produktu lub usługi, z
tym że za czas pracy przy usłuwaniu wady wynagrodzenie nie przysługuje.
Co o tym mówi prawo?
Dziękuję za wszelkie sugestie
Pozdrawiam
Dyzio
Ps: A jeszcze jedno ile zgodnie z prawem pracy wynosi czas na przerwę
śniadaniową w 8 godzinne trybie pracy.
-
2. Data: 2003-05-22 15:39:53
Temat: Re: Prawo Pracy
Od: "Bartek eN" <n...@t...net.pl>
> 1. Za wadliwe wykonanie z winy pracownika produktów lub usług
wynagrodzenie
> nie przysługuje. Jeżeli wskutek wadliwie wykonanej pracy z winy pracownika
> nastąpiło obnizenie jakości produktu lub usługi, wynagrodzenie ulega
> odpowiedniemu zmniejszeniu.
> 2. Jeżeli wadliwość produktu lub usługi została usunięta przez pracownika,
> przysługuje mu wynagrodzenie odpowiednie do jakości produktu lub usługi, z
> tym że za czas pracy przy usłuwaniu wady wynagrodzenie nie przysługuje.
Ja prawnikiem nie jestem, ale 2 lata temu miale przedmiot prawo pracy
(studiuje zarzadzanie na Uniwersytecie Łódzkim) i z tego co pamietam z
materiału (głównie kodeks pracy) jest to jak najbardziej zgodne z prawem.
Znalazlem odpowiedni paragraf :
http://www.prawo.beck.pl/paragraf/pi.akt.25080.html
Mowa o tym w artykule 82.
Pzdr
Bartek
-
3. Data: 2003-05-22 18:53:50
Temat: Re: Prawo Pracy
Od: Robal <b...@w...plinvalid>
w <news:baii8g$6ad$1@nemesis.news.tpi.pl>
Dyzio napisał(a):
> Mam małe pytanko dostalem dzisiaj pismo z regulaminem pracy i dwa
> punkty troszke mnie zaniepokoiły:
>
> 1. Za wadliwe wykonanie z winy pracownika produktów lub usług
> wynagrodzenie nie przysługuje. Jeżeli wskutek wadliwie wykonanej
> pracy z winy pracownika nastąpiło obnizenie jakości produktu lub
> usługi, wynagrodzenie ulega odpowiedniemu zmniejszeniu.
> 2. Jeżeli wadliwość produktu lub usługi została usunięta przez
> pracownika, przysługuje mu wynagrodzenie odpowiednie do jakości
> produktu lub usługi, z tym że za czas pracy przy usłuwaniu wady
> wynagrodzenie nie przysługuje.
>
> Co o tym mówi prawo?
> Dziękuję za wszelkie sugestie
Nie masz sie czym przejmowac. Zapis ten jest dokladna kopia art. 82 kp.
Ani nie polepsza ani nie pogarsza Twojej sytuacji. Nie powaduje, ze
pracodawca ma dowolna mozliwosc obnizania wynagrodzenia. Wadliwe
swiadczenie pracy musi byc ZAWINIONE. Samo wadliwe wykonanie
produktu/uslugi z przyczyn lezacych po stronie pracownika, ale przez
niego nie zawinonych (brak umiejetnosci, przemeczenie) obarczone jest
ryzykiem pracodawcy.
> Ps: A jeszcze jedno ile zgodnie z prawem pracy wynosi czas na przerwę
> śniadaniową w 8 godzinne trybie pracy.
Chyba 15 minut. Nie moge sobie przypomniec gdzie to jest uregulowane.
--
Pozdrawiam
Robal bob67(at)wp.pl
-
4. Data: 2003-05-22 19:22:33
Temat: Re: Prawo Pracy
Od: "Ewa" <m...@m...pl>
> Chyba 15 minut. Nie moge sobie przypomniec gdzie to jest uregulowane.
na pewno 15 minut:-) art. 129 ze zn. 10 § 1 k.p.
ewcia