  • Data: 2007-08-14 21:31:21
    Temat: Re: Prawnik nie zapłacił za autostrad
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szerr" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:f9smvn$m9e$1@inews.gazeta.pl...

    Ochrona będzie się tłumaczyć, że odmawiając zapłaty próbował wyłudzić
    usługę. Jest to wykroczenie, więc co do samej zasady prawo ująć go mieli.
    Gorzej, jak on im pokazał dowód osobisty. Bo wówczas przesłanki zatrzymania
    odpadły, skoro mogli ustalić jego tożsamość.

    Pozostaje roszczenie cywilne zarządcy drogi, które podstawą zatrzymania być
    nie może. Czy wygra owe 6,50 zł, czy nie to inna sprawa. Droga zwana
    autostradą ma obowiązek spełniać parametry opisane w ustawie. Ta nie
    spełnia i ja od dawna. Ja w razie potrzeby jeżdżę starą drogą przez Olkusz,
    która zresztą o wiele korzystniej łączy się drogami na Śląsku. Może i
    trochę wolniej, ale taniej i bez stresu. Argument o prawie do poruszania
    się drogą 130 km/h jest absurdalny, ale fakt, że znacząca cześć
    podlegającego opłacie odcinka drogi nie spełnia parametrów autostrady
    pozostaje bezsporny.