eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawidłowy skręt w prawoRe: Prawidłowy skręt w prawo
  • Data: 2008-10-15 12:28:05
    Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał
    w wiadomości news:gd4jn0$i9n$1@news.onet.pl...
    >W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 październik 2008 23:23
    > (autor Gotfryd Smolik news, publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0810142320360.1728@quad>):
    >
    >> Kiedy dotychczasowe reakcje większości kierowców są dokładnie takie:
    >> usiłowanie jazdy na suwak jest traktowane jako cwaniactwo.
    >
    >
    > No cóż, pozostaje edukować. Niestety póki wszyscy stoją jak debile
    > na 1 pasie, a ktoś jedzie drugim, to się może wydawać cwaniakiem.
    > Jak rozłożą obciążenie na dwa pasy, bo po to one są zbudowane,
    > to nie będą czuli cwaniactwa.

    BZDURY. Obciążenie tu nie koncentruje się na jednym czy dwu pasach,
    a na zakręcie. Zaś środkowy pas, jak to autor wątku już tu napisał,
    nie jest zbudowany po to, by odciążyć prawy pas (dla skręcających)
    lecz dla ruchu na wprost.


    >
    > Obecnie jest tak
    >
    > 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,12,13,14,15,16,17
    > 11,18
    >
    > i ten 11 i 18 mogą być uznani cwaniakami, bo są równo z 1 i 2.
    > Ale przecież chodzi o to, żeby było:
    >
    > 1,3,5,7,9,11,13
    > 2,4,6,8,10,12,14
    >
    > i wtedy o żadnym cwaniactwie nie ma mowy, a korek się rozładowuje.

    BZDURA. Ktoś Ci nasr^H^H^H^H nakładł błota do głowy.

    Żaden korek się nie rozładowuje, bo korek nie od tego zależy,
    ile pasów zatkamy, a od przepustowości szykany w przodzie.
    Jeśli przez zwężenie/zakręt/łotewer może - przy bezpiecznej
    prędkości i wzajemnych odległościach - przejechać np. 20 aut
    na minutę, a nadjeżdża 30 na minutę, to nie przejadą, i tyle.
    Choćby się zwymyślali od cwaniaków czy idiotów, otrąbili,
    poobijali lakier albo na koniec się zesr... na tej drodze.
    I żaden kretyński suwak nic im w tym nie pomoże. Co najwyżej
    - w omawianym przypadku zakrętu w prawo - zablokują przez to
    dodatkowo pas jadącym prosto.

    Gorzej, MSZ ci sami kierowcy jadąc "suwakiem" przejadą zakręt
    WOLNIEJ niż gdyby stali na jednym pasie, bo dwie kolumny
    samochodów nie zdołają równocześnie ruszyć tak, jak może ruszyć
    jedna. A bez tego nie ma mowy o gładkim złączeniu obu kolumn.

    JEDYNY przypadek, w którym suwak rzeczywiście usprawni ruch,
    to szczególna "kaskada" szykan, np. skrzyżowanie ZA KTÓRYM
    jezdnia się zwęża. Wówczas jadąc dwoma pasami zamiast jednym
    można w ciągu jednego zielonego światła upchnąć ok. dwa razy
    więcej pojazdów przed zwężeniem - i niech się przeciskają
    przez zwężenie podczas gdy za nimi jest czerwone. Oczywiście
    przy wciąż tym samym założeniu, że przepustowość pierwszej
    szykany (skrzyżowania) nie przekracza przepustowości drugiej
    (zwężenia) - w przeciwnym razie korek jest nieunikniony.


    > Suwak powinien być stosowany wszędzie tam, gdzie to
    > rozładowuje korek, więc także przy drogach podporządkowanych.

    Oczywiście! Ale w tym przypadku egzekwowanie pierwszeństwa
    po prostu uniemożliwia wyjazd z drogi podporządkowanej, czyli
    w istocie blokuja wylot drogi. Dobrowolna rezygnacja przez co
    któregoś uprzywilejowanego z pierwszeństwa otwiera wyjazd.
    Choć przepustowość tego wyjazdu jest niewielka, to i tak
    większa niż początkowe zero, zaś bez tego podporządkowani
    staliby do uśmiechniętej śmierci.

    A w tytułowym skręcie w prawo wszyscy potencjalni "suwakowicze"
    od początku są na tej samej drodze i mają TAKIE SAMO prawo
    i możliwość wcześniej zjechać na prawy pas. Dojeżdżając do
    skrzyżowania jednym pasem NICZEGO nie tracą, jadąc dwoma
    pasami NICZEGO nie zyskują (biorąc całościowo) -- za to mogą
    zablokować drogę innym kierowcom, chcącym jechać prosto.

    Wniosek: ŻADNYCH SUWAKÓW na jednej drodze! Jedyny suwak - przy
    włączaniu dodatkowego strumienia ruchu z drogi podporządkowanej.


    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1