  • Data: 2005-05-29 19:10:56
    Temat: Re: Prawa udziałowe wspólnika
    Od: "orro" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "K. Borek" <k...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:d7cnus$4is$7@news.onet.pl...

    > Jeśli chcesz się pozbyć wspólnika, to rozważ przymusowe umorzenie udziałów
    > (art. 199 ksh) i w tym kierunku zmień (jako zgromadzenie wspólników) umowę
    > spółki.

    Dzięki, to jest bardzo dobry pomysł!
    Tym drugim wspólnikiem jest inna społka z o.o. Tzn. ja posiadam udziały
    jako osoba fizyczna, a drugim wspólnikiem jest osoba prawna. Czy jeśli na ZW
    zmienię umowę spółki i dodam, że wspólnikom nie wolno zajmować się
    interesami konkurencyjnymi, a w przypadku zajmowania się następuje
    przymusowe umorzenie udziałów, a w przedmiocie działalności tamtej spólki są
    również te same punkty PKD, co w "naszej", to wówczas będzie można umorzyć
    udziały? Oczywiście drugi wspólnik - czyli ta spółka z o. nie wykreśli tych
    punktow PKD z własnej umowy spółki bo jest dużą spółką.

    Albo gdybym wprowadził punkt do umowy spółki, że 2-krotna nieobecność na
    kolejnych ZW wspólnika powoduje przymusowe umorzenie udziałów?
    Co lepiej?

    > Radzę jednak, aby spółka nie była jednoosobowa bo jej prowadzenie będzie
    > kosztowne. Niech więc do spółki przystapi, choćby z jednym udziałem, żona,
    > mama, babcia albo ktoś równie zaufany (abyś znowu nie musiał kombinować).

    Oczywiście. Nie będzie jednoosobowa, ale teraz nie mam szans sprzedania
    choćby jednego udziału komuś, komu chciałbym, bo drugi wspólnik ma prawo
    pierwokupu. Jak tylko udałoby mi sięodkupić, albo umorzyć udziały drugiego
    wspólnika sprzadałbym część mojemu zastępcy, wykreśłiłbym punkt o
    proporcjonalności obejmowania udziału w podwyższonym KZ i na ZZW zamykającym
    kolejny rok obrotowy podejmował uchwały o objęciu udziałów wynagradzając
    "zarząd" już jako wspólnika. Zależy mi na związaniu "zarzadu" ze spólką i
    stąd ta chęć "wynagradzania" w udziałach.

    Jeszcze raz dzięki za sugestię o umorzeniu i ośmielam się jeszcze prosić o
    komentarz do moich pomysłów na te umorzenia :-)

    Pozdrawiam, orro