    From: Marcin <m...@n...nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa patentowe
    Date: Wed, 05 Dec 2007 12:37:20 +0100

    Marek Ludwiński pisze:
    > Już precyzuję zadane pytanie ;) Projekt z dziedziny software, dokładniej
    > pomysł na portal internetowy ... Z braku fundzuszy sam tego nie wykonam
    > dlatego chciałem sprzedać pomysł firmom, które posiadają odpowiednie
    > środki na realizcję projektu. Jendak jak wnioskuję z Pana odpowiedzi nie
    > ma sposobu na zabezpieczenie się przed zduplikowaniem przez inych mojego
    > pomysłu ...

    Pomysłu na stronę nie opatentujesz w żaden sposób (w Polsce). I całe
    szczęście bo prowadziłoby to znacznego zmniejszenia konkurencji w danej
    dziedzinie (np. gdyby onet mógł opatentować "portal internetowy z
    wyszukiwarką" to nie byłoby wp, interia itp...).

    Ale z tego co widzę nie jest Ci potrzebna długoterminowa ogólna ochrona
    pomysłu tylko raczej zobowiązanie pojedynczego kontrahenta, że nie
    wykorzysta twoich informacji w przypadku odstąpienia od współpracy.
    Niestety nie wiem czy taka umowa byłaby dostatecznie "silna" żeby cię
    zabezpieczyć przed "kradzieżą" pomysłu.

    Zawsze możesz też przedstawić swój projekt, ale w ograniczonym zakresie.
    Jeśli twój projekt składa się z trzech zdań to nie za wiele ograniczysz
    ale jeśli masz 100-stronicową dokumentację to spokojnie możesz zachować
    szczegóły na później.

    Pozdrawiam
    Marcin