  • 1. Data: 2007-12-05 10:20:14
    Temat: Prawa patentowe
    Od: Marek Ludwiński <m...@c...pl>

    Witam,

    Posiadam pewien pomysł-projekt, który chciałbym
    sprzedać innej osobie, firmie. Wiem, że będę prezentował
    projekt kilku firmom i w związku z tym mam pytanie. Jak się
    zabezpieczyć, aby w razie niepowoadzenia w sprzedazy jednej firmie nie
    przywłaszczyła ona sobie pomysłu ? Zarejestrowac projekt u notariusza, w
    urzędzie patentowym ?? Dodam, ze projekt dotyczy dziedziny informatyki.

    Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam,
    Marek Ludwiński

  • 2. Data: 2007-12-05 11:10:01
    Temat: Re: Prawa patentowe
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Marek Ludwiński dość niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > przywłaszczyła ona sobie pomysłu ? Zarejestrowac projekt u
    > notariusza, w urzędzie patentowym ?? Dodam, ze projekt dotyczy

    Sprawa była wiele razy na grupie - nie ma naprawde dobrego sposobu na
    zabezpieczenie pomysłu. POza tym pomysły nie podlegają ochronie. Na dodatek
    utrudnieniem jest to, że enigmatycznie nazywasz to projektem w dziedzinie
    informatyki - co to ma znaczyć? Czy Twój projekt to hardware, czy software?
    Jak hardware, to być moze można to chronic w UP. Jak software, to na jakim
    etapie: pomysł, algorytm, czy gotowy program, ten ostatni dawałby siechronić
    jak utór literacki.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 3. Data: 2007-12-05 11:12:39
    Od: Marek Ludwiński <m...@c...pl>

    Witam,

> [...]
    > software, to na jakim etapie: pomysł, algorytm, czy gotowy program, ten
    > ostatni dawałby siechronić jak utór literacki.

    Już precyzuję zadane pytanie ;) Projekt z dziedziny software, dokładniej
    pomysł na portal internetowy ... Z braku fundzuszy sam tego nie wykonam
    dlatego chciałem sprzedać pomysł firmom, które posiadają odpowiednie
    środki na realizcję projektu. Jendak jak wnioskuję z Pana odpowiedzi nie
    ma sposobu na zabezpieczenie się przed zduplikowaniem przez inych mojego
    pomysłu ...

    Pozdrawiam,
    Marek Ludwiński

  • 4. Data: 2007-12-05 11:37:20
    Od: Marcin <m...@n...nospam>

    Marek Ludwiński pisze:
> [...]
    > środki na realizcję projektu. Jendak jak wnioskuję z Pana odpowiedzi nie
    > ma sposobu na zabezpieczenie się przed zduplikowaniem przez inych mojego

    Pomysłu na stronę nie opatentujesz w żaden sposób (w Polsce). I całe
    szczęście bo prowadziłoby to znacznego zmniejszenia konkurencji w danej
    dziedzinie (np. gdyby onet mógł opatentować "portal internetowy z
    wyszukiwarką" to nie byłoby wp, interia itp...).

    Ale z tego co widzę nie jest Ci potrzebna długoterminowa ogólna ochrona
    pomysłu tylko raczej zobowiązanie pojedynczego kontrahenta, że nie
    wykorzysta twoich informacji w przypadku odstąpienia od współpracy.
    Niestety nie wiem czy taka umowa byłaby dostatecznie "silna" żeby cię
    zabezpieczyć przed "kradzieżą" pomysłu.

    Zawsze możesz też przedstawić swój projekt, ale w ograniczonym zakresie.
    Jeśli twój projekt składa się z trzech zdań to nie za wiele ograniczysz
    ale jeśli masz 100-stronicową dokumentację to spokojnie możesz zachować
    szczegóły na później.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2007-12-05 11:46:14
    Od: Marek Ludwiński <m...@c...pl>

    Witam,

> [...]
    > wykorzysta twoich informacji w przypadku odstąpienia od współpracy.
    > Niestety nie wiem czy taka umowa byłaby dostatecznie "silna" żeby cię
    No właśnie tego się obawiam ...

    > Zawsze możesz też przedstawić swój projekt, ale w ograniczonym zakresie.
    Tego raczej się nie da zrobić.
    > Jeśli twój projekt składa się z trzech zdań to nie za wiele ograniczysz
    > ale jeśli masz 100-stronicową dokumentację to spokojnie możesz zachować
    > szczegóły na później.
    A nie można np. iśc do notariusza z dokumentacja i niech potweirdz, że
    tego i tego dnia coś takieego do niego wpłynęło ??

    Pozdrawiam,
    Marek Ludwiński

  • 6. Data: 2007-12-05 19:30:03
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Marek Ludwiński" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A nie można np. iśc do notariusza z dokumentacja i niech potweirdz, że
    > tego i tego dnia coś takieego do niego wpłynęło ??

    no i co ci to da? ktos do kogo sie udasz z tym pomyslem po wysluchaniu cie i
    postanowieniu cie wyslizgac z interesu powie, ze oni na tym pracuja od 2 lat
    i ze probujesz im sprzedac w zasadzie cos co oni juz dawno wymyslili

    HaNkA