  • Data: 2007-03-12 10:43:48
    Temat: Re: Prawa autorskie: zdjęcia ze sceny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 12.03.2007 Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> napisał/a:
    > Według polskiego prawa "każdy przejaw działalności twórczej o
    > indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie
    > od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia" podlega ochronie. Więc
    > jak: reżyser spektaklu i osoba realizująca światła mają chyba coś do
    > powiedzenia, gdyby ktoś np. chciał sprzedawać koszulki z takim laserowym
    > motywem? Bez wizerunków osób, żeby już nie mieszać.

    Napisałem już w pierwszej odpowiedzi - MZ tak, o ile to co się będzie
    działo wizualnie na scenie będzie miało charakter utworu. Czy będzie
    miało, to trudno zgadnąć bo nie każda scena ma taki charakter i dlatego co
    konkretniejsza dyskusja nie ma MZ tu sensu. Jeśli chcesz to rozważ skrajne
    przypadki: pierwszy, gdy głównym elementem zarówno dekoracji jak i później
    zdjęcia będzie jakiś nietuzinkowy obraz. Zaczniesz rozpowszechniać z nim
    zdjęcia, na pewno naruszysz PA. Druga skrajność, pusta scena, zero
    dekoracji. Nie naruszasz. I teraz ma całą gradację przypadków pośrednich i
    czy to będzie laser czy nie, trudno to ocenić tak jak trudno odpowiedzieć
    w ciemno na pytanie czy konkretny wycinek czegoś złożonego jest czy nie
    jest twórczy i indywidualny.

    --
    Marcin