  • Data: 2006-12-18 19:56:22
    Temat: Re: Prawa autorskie, licencje i takie tam
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18-12-2006 o 20:38:33 <m...@g...com> napisał(a):

    > CZASOWE udostępnienie legalnie nabytego laptopa to łamanie prawa?
    > Czyli jak książki z biblioteki pożyczam to też prawo łamię?
    > Ciekawe.
    > Znajoma znajomego (która jest też moją znajomą) kombinuje jak się
    > odwdzięczyć, przyszedł jej taki pomysł do głowy, więc jej
    > pomagam...

    Wystarczy raz wysłać ;)

    No więc tak. Pan A ma laptopa firmowego(w EŚT). Udostępnia go nieodpłatnie
    Pani B.
    Od niedopłatnego świadczenia usługi użyczenia na cele prywatne niezwiązane
    z DG należy się VAT,
    dodatkowo Pani B ma do opodatkowania przychód z nieodpłatnego świadczenia.
    Jezeli zawarli umowę użyczenia i w ramach tej umowy Pani B może instalować
    soft, to
    sobie może IMHO antywira "non-commercial" zaupuścić, pod warunkiem że nie
    używa tego lapa
    do celów zarobkowych(oczywiście zależy to od konkretnej licencji, zapisy
    mogą być różne).

    pozdrawiam