    From: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie
    Date: Mon, 29 Nov 2010 09:03:12 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W opisanym przez Ciebie wyapdku możnaby ewentualne się zastanowić, czy nie
    > jesteś współtwócą i część tych praw autoskich osobistych nie należy do
    > Ciebie.

    Tu akurat nie ma się nad czym zastanawiać. Dając pomysł jest twórcą bez
    wątpienia.

    > Ale co do zasady raczej całkowite "wyeliminowanie" fotografa z praw
    > autorskich osobistych nie będzie możliwe.

    Jest możliwe jeśli wykonanie zdjęcia nie niesie żadnego autorskiego wkładu.
    Takie zdjęcia dowodowe np. Można je zrobić zupełnie bez udziału fotografa za
    pomocą automatu, więc zlecając zrobienie tego fotografowi też można się
    umówić by działał jak automat.

    > Jeśli by to trafiło do sądu, to spodziewaj sie bardzo długiego i
    > skomplikwoanego procesu.

    Aha