  • Data: 2009-10-07 15:48:58
    Temat: Re: Praca w Danii, mieszkanie w Polsce
    Od: Abuasix <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek wrote:

    > NFZ glupoty gada.
    > Możesz sam płacić sobie składki,

    Kierowniczka oddziału powiedziała, że jak pracuję za granicą, to nie mogę,
    gdyż w umowie dobrowolnego ubezpieczenia widnieje punkt, że nie mogę
    pracować w innym kraju UE.

    > Tak dla przypomnienia, mieszkasz w Polsce i podatki płacisz z tego
    > tytułu w Polsce. Uwazaj, bo za rok albo dwa US cie mocno w 4 litery
    > ugryzie.

    Ze swoich dochodów w Danii rozliczam się w Polsce - wszystko wpisuję na PIT.
    Powinno to wystarczyć, prawda? Czyli podsumowując: pracuję w Danii, więc
    płacę podatki z tego tytułu w Danii. A ponieważ mieszkam w Polsce, to
    rozliczam się z pieniędzy zarobionych w Danii w rocznym rozliczeniu w
    Polsce. Nie znam się na prawie podatkowym, ale to powinno być ok.

    Pozdrawiam.