  • Data: 2008-10-23 16:32:23
    Temat: Re: Pozorna likwidacja stanowiska pracy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zwolniony" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gdput4$t1k$1@news.onet.pl...

    > Kto ma rację? PIP stwierdził, że nie mogą skontrolować pracodawcy pod
    > kątem porównania dwóch stanowisk pracy (zlikwidowanego i obecnego). Czy
    > mogę żądać od pracodawcy odszkodowania w Sądzie Pracy? Ewentualnie czego
    > jeszcze?

    We3zwij pisemnie pracodawcę do zatrudnienia Cię lub wypłaty odszkodowania
    podając argumenty, jakie podałeś na grupie. Likwidacja stanowiska pracy nie
    polega na zmianie przełożonego czy nawet podporządkowania stanowiska. Skoro
    ono istnieje nadal, to faktycznie w mojej ocenie stanowi obejście
    obowiązującej ustawy. Po odmowie zatrudnienia w mojej ocenie pracodawca
    uporczywie naruszając prawo pracy swym działanie wyczerpie znamiona
    przestępstwa opisanego w art. 218 kk, więc zostaje zawiadomienie o
    przestępstwie. Skutek już zależy od kilku szczegółów, których bez
    sprawdzenia stanu faktycznego w firmie, nie skutek ocenić.