  • 1. Data: 2008-10-23 13:40:56
    Temat: Pozorna likwidacja stanowiska pracy
    Od: "Zwolniony" <m...@o...pl>

    Witam
    Tak w dużym skrócie, ale chronologicznie:
    - na początku roku zostało zlikwidowane moje stanowisko w dużej firmie
    produkcyjnej w dziale nazwijmy go A, pion w strukturze organizacyjnej A
    - zostałem zwolniony, otrzymałem odprawę
    - wyraziłem chęć powrotu jeżeli będą reaktywować stanowisko
    - od przynajmniej września br. do pracy została przyjęta nowa osoba do
    działu nazwijmy go B, pion w strukturze organizacyjnej B
    - nowa osoba formalnie pracuje w innym dziale niż ja pracowałem, na innym
    stanowisku, ale realnie wykonuję tą samą pracę z tym samym zakresem
    obowiązków, nawet siedzi w tym samym biurze
    - dyrekcja firmy twierdzi, że wszytko jest zgodne z prawem, a ja twierdzę że
    to wszystko to pozory aby obejść prawo.

    Kto ma rację? PIP stwierdził, że nie mogą skontrolować pracodawcy pod kątem
    porównania dwóch stanowisk pracy (zlikwidowanego i obecnego). Czy mogę żądać
    od pracodawcy odszkodowania w Sądzie Pracy? Ewentualnie czego jeszcze?
    Dzięki za wszelkie rady
    Pozdrawiam
    Marcin W.

  • 2. Data: 2008-10-23 14:47:43
    Temat: Re: Pozorna likwidacja stanowiska pracy
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Nie rozumiem w czym problem? Pracodawca chciał się Ciebie pozbyć i się pozbył.
    Złożył wypowiedzenie, dostałeś odprawę, więc spadaj na drzewo! Tylko że u nas są
    jeszcze posrane przepisy, które pozwalają na dochodzenie "swoich praw" takim jak
    Ty.

    --
    Lukasz

  • 3. Data: 2008-10-23 16:32:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zwolniony" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kątem porównania dwóch stanowisk pracy (zlikwidowanego i obecnego). Czy
    > mogę żądać od pracodawcy odszkodowania w Sądzie Pracy? Ewentualnie czego

    We3zwij pisemnie pracodawcę do zatrudnienia Cię lub wypłaty odszkodowania
    podając argumenty, jakie podałeś na grupie. Likwidacja stanowiska pracy nie
    polega na zmianie przełożonego czy nawet podporządkowania stanowiska. Skoro
    ono istnieje nadal, to faktycznie w mojej ocenie stanowi obejście
    obowiązującej ustawy. Po odmowie zatrudnienia w mojej ocenie pracodawca
    uporczywie naruszając prawo pracy swym działanie wyczerpie znamiona
    przestępstwa opisanego w art. 218 kk, więc zostaje zawiadomienie o
    przestępstwie. Skutek już zależy od kilku szczegółów, których bez
    sprawdzenia stanu faktycznego w firmie, nie skutek ocenić.

  • 4. Data: 2008-10-23 18:13:25
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > polega na zmianie przełożonego czy nawet podporządkowania stanowiska. Skoro
    > ono istnieje nadal, to faktycznie w mojej ocenie stanowi obejście

    No dobra, ale Zwolniony pisze o likwidacji stanowiska na poczatku roku,
    czyli w styczniu i na podstawie tego zostal zwolniony i dostal odprawe.
    Dopiero po ponad pol roku ponownie powstalo jego stanowisko (moze firma
    wyszla z jakiegos dolka finansowego) i to oznacza ze powinni Zwolnionego
    przywrocic do pracy? Przeciez to nonsens jakis. Jego stanowisko zostalo
    faktycznie zlikwidowane na okres ponad pol roku, gdzie tu mowa o jakims
    obejsciu prawa? Rozumiem gdyby to mialo miejsce natychmiast po
    zwolnieniu ale tutaj nie widze jakiegos przekretu.

    Jacek Kustra

  • 5. Data: 2008-10-23 19:13:53
    Od: "Marcin W." <m...@o...pl>

> [...]
    > faktycznie zlikwidowane na okres ponad pol roku, gdzie tu mowa o jakims
    > obejsciu prawa? Rozumiem gdyby to mialo miejsce natychmiast po zwolnieniu

    Jest na to karencja w świetle prawa 15 miesięcy, a nie pół roku.

  • 6. Data: 2008-10-23 19:16:48
    Od: "Marcin W." <m...@o...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozbył. Złożył wypowiedzenie, dostałeś odprawę, więc spadaj na drzewo!
    > Tylko że u nas są jeszcze posrane przepisy, które pozwalają na dochodzenie

    Weź się ****, jak nie masz nic sensowanego do powiedzenia i nie rozumiesz
    tego o czym piszesz.

  • 7. Data: 2008-10-23 19:22:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdq2qg$ajm$1@news.onet.pl LukaszS
    <l...@p...onet.WYTNIJpl> pisze:

    > Nie rozumiem w czym problem?
    To nic dziwnego.

    > Pracodawca chciał się Ciebie pozbyć i się
    > pozbył. Złożył wypowiedzenie, dostałeś odprawę, więc spadaj na drzewo!
    > Tylko że u nas są jeszcze posrane przepisy, które pozwalają na
    > dochodzenie "swoich praw" takim jak Ty.
    Prawo jest prawem i każdy - nawet taki bałwan jak ty - ma możliwość (nie
    obowiązek) skorzystania z niego.
    Z debilnych komentarzy nie rozgrzesza cię to, że masz posrane w głowie.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-10-23 19:22:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdput4$t1k$1@news.onet.pl Zwolniony <m...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > kątem porównania dwóch stanowisk pracy (zlikwidowanego i obecnego). Czy
    > mogę żądać od pracodawcy odszkodowania w Sądzie Pracy? Ewentualnie
    IMO nic nie zdziałasz. Przepis jest w znacznej części martwy, martwicę
    powoduje kwestia dowodowa.
    Przykro mi...

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-10-23 20:37:41
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Marcin W. pisze:

    > Jest na to karencja w świetle prawa 15 miesięcy, a nie pół roku.

    No i wszystko jasne :)

    Jacek Kustra

  • 10. Data: 2008-10-23 21:02:09
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    Marcin W. wrote:

    > Jest na to karencja w ?wietle prawa 15 miesiecy, a nie pó? roku.

    Oprócz prawa są jeszcze normalne zasady życia w społeczeństwie.

    Ty próbujesz natomiast wykorzystać *literę* prawa aby wyłudzić od firmy
    nienależne Ci pieniądze. Gdybyś nie zdawał sobie z tego sprawy to może
    miałbyś odwagę podpisać się imieniem i nazwiskiem.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski