  • Data: 2012-08-16 21:29:15
    Temat: Re: Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.08.2012 00:10, Andrzej Lawa pisze:

    > A czy może zwróciłeś na to uwagę osobie odpowiedzialnej bez domagania
    > się haraczu, hmm?

    Ja się w to nie bawię, aczkolwiek jak ktoś nie potrafi bez pewnego
    rodzaju cwaniakowania prowadzić biznesu, cóż... Jako dziecko wierzyłem w
    "niewiedzę" sprzedawców, teraz wierzę w lenistwo i złą wolę.

    > Poza tym nie za bardzo widzę sprzeczność tego zapisu z ustawą bez
    > sprawdzenia, jak by to wyglądało w praktyce.

    Skoro jest to grupa o prawie, to wskażę dwie klauzule wpisane już do
    rejestru klauzul niedozwolonych: 2501, 2514.
    Szanuję Twoje zdanie, ale czy uważasz, że klient może reklamować np.
    niezgodność towaru z umową w sytuacji, gdy opakowanie zostało potargane
    lub poplamione w trakcie transportu...?

    > Opakowanie też jest częścią towaru i
    > jeśli jest całkiem zdemolowane, trochę ciężko "odstąpić od umowy"
    > zgodnie z wiadomą ustawą. Pamiętaj, że wszelkie zmiany zwracanego
    > przedmiotu umowy muszą być _konieczne_ w ramach zwykłego zarządu. A nie
    > wynikać z niedbałości.
    >
    > No i trochę wyrwałeś z kontekstu - skąd mam wiedzieć, czy ten regulamin
    > nie rozszerza możliwości zwrotu także na zakupy dokonywane przez firmy?

    Nie, dotyczy wyłącznie konsumentów, nie cytowałem, ale to wynika z
    poprzedniego paragrafu regulaminu.

    > Otwierając to opakowanie umiejętnie. Z reguły jest to dość łatwe.

    Z reguły - nie bardzo...

    Pozdr.!
    (D)