  • Data: 2012-08-22 12:38:12
    Temat: Re: Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Uważasz za szantaż większość wezwań do zapłaty, czy liczysz na pozytywny
    > wynik oskarżenia (o ten szantaż) Sejmu RP?

    Uważam za szantaż to co napisałem, nie pisałem nic o spłacaniu długów
    wierzycieli tylko o wątku wezwań do zapłaty za rzekome koszty gdy nikt z
    konsumentów się nie skarżył ani nie poniósł żadnej szkody.

    > Zapis art.115.12 KK jest wydaje się czytelny, zrozumiały i oczywisty
    > (inaczej na wzmiankę uczynioną dłużnikowi, że jak nie zapłaci to pójdziesz
    > do sądu, poszedłbyś siedzieć).

    Nie ma mowy o żadnym dłużniku bo z tą firmą nie wiążą mnie żadne
    zobowiązania, dopóki nie zapadnie wyrok sądu

    > Zastrzegam, że możliwość żądania zwrotu kosztów powstałych przed
    > wniesieniem pozwu tudzież mimo dostosowania się pozwanego do
    > "zachowania zgodnego z prawem" nie jest dla mnie oczywista, a jeśli
    > istnieje to stanowi oczywiste niedopatrzenie ustawodawcy.
    > Ale zastosowanie tej możliwości (jeśli istnieje) IMO szantażem nie
    > jest w żadnym razie. Przynajmniej ze strony powoda :]
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Dla uproszczenia bo prawdę mówiąc nie zrozumiałem tego co napisałeś.

    Widzę kogoś przejeżdżającego na czerwonym świetle i do niego mówię "
    zapłać mi 200 zł albo wzywam policję i zapłacisz mandat"

    Dopuszczam się szantażu czy jedynie żądam zwrotu kosztów (kupiłem
    urządzenie nagrywające takie wykroczenia, stracę czas na policji
    składając zawiadomienie o tym)?