  • Data: 2006-05-24 20:39:46
    Temat: Re: Powrot do kraju - komornicy
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none> szukaj wiadomości tego autora

    ELCO wrote:
    > Witam.
    > Znajomy chcialby wrocic po 7 latach do polski.
    > 7 lat temu wzial kilka kredytow na duze kwoty,
    > po czym po miesiacu wyjechal na stale do Anglii.
    > Byl to zamierzony przekret.

    To ja bym się na jego miejscu nie martwił komornikami, tylko
    prokuratorem, bo to jest wyłudzenie kredytu jak w pysk dał.

    > Kwota uzbierala sie dosyc duza, jak sie domyslacie,
    > mozna by rzec - bardzo duza. Okolo 60 tys zl.
    > Czy cos mu teraz moze grozic?

    Sporo.

    Wyłudzenie kredytu (tzn. jeśli podał fałszywe informacje przy wniosku
    kredytowym) - do 5 lat.

    Wywiezienie kasy pochodzącej z przestępstwa za granicę - też do 5 lat.

    Jeśli to było z kilku banków i groziła mu niewypłacalność - do 8 lat.

    Jeśli nie było wyroku - przedawnienie to 10 lat.

    Gdyby był już wyrok (ATSD to ciekaw jestem, jak wyglądają wyroki zaoczne
    w takich sprawach... można czy nie można) to w zależności od wyroku
    musiałoby minąć 15 lub nawet 30 lat od uprawomocnienia wyroku.