    Date: Mon, 12 May 2014 23:50:34 +0200
    From: PMG <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pouczenie

    W dniu 2014-05-12 23:24, Przemysłąw Dębski pisze:

    > To może inaczej. Policjant zarzuca mi coś i jednocześnie odstępuje od
    > ukarania (rozumiem że pouczenie to nie kara). Tłumacząc z języka
    > prawniczego na emocjonalny - "pluje mi w twarz" (w sytuacji gdy mam
    > wewnętrzne przekonanie iż o żadnym wykroczeniu z mojej strony mowy być
    > nie może). Jako że jestem emocjonalnie niezrównoważony do tego stopnia
    > że o 2zł pójdę do Strasburga ;) nie mogę pozwolić by ktoś zadawał mi
    > taką potwarz :). Mam jakieś możliwości ? Samodoniesienie raczej w grę
    > nie wchodzi gdyż zawiera uznanie winy.

    Mówiąc kolokwialnie: pouczenie jest środkiem wychowawczym a nie karą
    zatem nie ma się od czego odwoływać. W praktyce policjant mówi: "pouczam
    pana, że nie wolno rozmawiać przez telefon podczas jazdy". Jeżeli nie
    rozmawiałeś (a nawet jeśli rozmawiałeś) no to się z nim zgadzasz, bo
    rzeczywiście nie wolno. Z czym się chcesz nie zgodzić? Że swoja kwestię
    policjant nazwał "pouczeniem"?

    Formalnie masz prawo do złożenia do prokuratora zażalenia na sposób
    przeprowadzenia kontroli