  • From: Piotr Krzyżański <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potwierdzenie przelewu (czy...?)
    Date: Mon, 29 Dec 2003 23:04:58 +0100

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Toteż przy większych kwotach można wykonać telefon do Banku i powołując
    > się na numer referencyjny zażądać potwierdzenia prawdziwości okazanego
    > dokumentu. Zazwyczaj nie robią z tym kłopotu. Z tym, że to Ty musisz im
    > odczytać ten przelew, a oni powiedzą tak, albo nie. Czasem żądają

    Tak wiem, że można zadzwonić do banku, ale banki czasami zasłaniają
    się tajemnicą bankową i nic nie wskórasz :(

    > przesłania wydruku faksem. Z tym, że to oczywiście tylko potwierdzenie
    > złożenia zlecenia, bo istnieją przypadki, w których taki przelew może
    > jednak nie dojść do celu.

    A nie zmieniło się w prawie bankowym, że nie można wycofać
    polecenia przelewu, a bank jest zobowiązany przed przyjęciem
    polecenia - sprawdzić, czy zlecający ma odpowiednie środki
    na koncie i je zablokować do wykonania tego polecenia??

    Piciu