  • Data: 2008-08-02 09:57:57
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Aug 2008, Johnson wrote:

    > Nie żartuj. Kasy chorych to to samo. Miały monopol, tak jak NFZ, tylko na
    > mniejszym obszarze.

    wKwestiiFormalnej: nie da się ukryć, że pewnym plusem *była* możliwość
    obejrzenia różnic w zarządzaniu.
    Nie mam pojęcia, czy zarzuty o nieprawidłowość w reklamie na kartach
    chorych były uzasadnione czy nie (ówczesny szef kasy też już chyba
    wszystkim zarządzał, KZK GOP nie wyłączając :>), ale same karty
    raczej nie bez powodu bardzo się "środowisku" nie podobały :P
    Idzie oczywiscie o karty chipowe, pozwalające na identyfikację
    usługodawcy, usługobiorcy i samej usługi.
    Krótko mówiąc, nawet tak uboga wersja "nibykonkurencji podzielonej
    terytorialnie" pozwoliła obejrzeć kilka ciekawych aspektów.
    Z wizyt w przychodniach mi wychodzi, że ten system chyba działa,
    i to JEDNAK lepiej niż Płatnik "nie mamy pana pieniędzy i co nam
    pan zrobi, proszę pokazać kwity wpłat".

    Tak przy okazji i z ciekawości - czy reszta .pl w końcu przeszła
    na coś innego niż "zwyczajową papierkologię", w której to NIKT
    przy rozsądnych kosztach nie jest w stanie za wiele sprawdzić? ;)

    > A trafność takich rozwiązań pokazałaby się gdyby ubezpieczenie chorobowe nie
    > było obowiązkowe.

    Prawda.

    > Jak? Przecież każda następna ekipa poprawa zarządzanie ;) tzn. zwiększa ilość
    > urzędników i wybiera fachowców, czyli swoich.

    Ano :(

    [...]
    > Ale zastanowiłeś się dlaczego płacimy ? Bo musimy. Normalnie - to jest
    > nieprzymusowe - ubezpieczenie zwrotne nie robiłoby takich rzecz, a jakby
    > robiło to ludzie zagłosowali by nogami i byłoby po takiej firmie.

    pzdr, Gotfryd