    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poszukiwanie osób
    Date: Mon, 11 Dec 2023 18:29:24 +0100
    <uklpts$8v5$18$RTomasik@news.chmurka.net> <FXubN.214$OQm8.150@fx13.ams1>
    <ukne4d$8v5$19$RTomasik@news.chmurka.net> <PNObN.4$VAGe.1@fx13.ams1>
    <ukpri0$8v5$26$RTomasik@news.chmurka.net>
    <C%9cN.2104$S6H3.1127@fx08.ams1> <uksnfp$ue2$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <QaucN.12$Xs07.1@fx06.ams1> <ukusqk$ue1$4$RTomasik@news.chmurka.net>
    <o...@4...net>
    <ukv53s$141$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <16ft9u706mxfc$.1kv1c1z1sw1sb$.dlg@40tude.net>
    <ul1vu3$28cki$1@dont-email.me>
    <lpiah2yvcxwd.yd058ptek6i0$.dlg@40tude.net>
    <ul6srq$355ge$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>

    W dniu 11.12.2023 o 14:07, J.F pisze:
    > On Mon, 11 Dec 2023 12:47:03 +0100, Kviat wrote:
    >
    > Ale ja na 112 nie pracuję, to nie będę się zarzekał, ze od razu się
    > wyswietla dokładna lokalizacja. Ty pracujesz i wiesz lepiej?
    > Operatorzy sie pytają, z jakiego miasta dzwonię :-)

    > O widzisz - i tu mamy obszar niepewnosci.
    > Ja nie wiem, Ty nie wiesz, Robert coś tam chyba wie...

    Jak bardzo trzeba być ułomnym, żeby udzielać się w dyskusji i nawet nie
    dać rady w ciągu kilku sekund wyszukać sobie tych informacji?

    Specjalnie dla ciebie linki chronologicznie żebyś miał obraz jak się
    zmieniało.

    Warszawa, wrzesień 2007 r.
    https://archiwum.mswia.gov.pl/download/1/3463/KONCEP
    CJASYSTEMU112.pdf

    "Przygotowanie map cyfrowych geograficznego systemu identyfikacji na
    potrzeby aplikacji systemu 112 - 600 tys. zł"
    (...)
    "Operator 112, wykorzystując dane z Platformy Lokalizacyjno -
    Informacyjnej, i/lub z rozmowy z osobą zgłaszającą potrzebę pomocy na
    numer alarmowy 112, wykorzystując mapy cyfrowe, lokalizuje miejsce
    zdarzenia i, w postaci graficznej, zgodnie z protokołem np.
    GML, przekazuje tę informację do właściwego dyspozytora w ramach
    kierowanej standaryzowanej formatki. Warunkiem poprawnego działania tej
    funkcjonalności jest posiadanie stosownych aplikacji wykonawczych w
    zakresie map wektorowych na stanowiskach dyspozytorów. Powyższe zadania
    System 112 realizuje automatycznie"

    2008-06-03
    Czytaj więcej na:
    https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/testy-systemu-
    lokalizacji-w-ramach-numeru-112

    Data dodania: 07.09.2019
    https://www.prawo.pl/prawo/numer-112-po-wyroku-tsue-
    obowiazek-dokladnej-lokalizacji,468898.html

    9 gru 21 19:55
    https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/co-
    widzi-operator-112-gdy-dzwonimy-po-pomoc-potrafia-ok
    reslic-lokalizacje-do-14-m/h83s85s

    Wtorek, 20 czerwca 2023
    https://geekweek.interia.pl/bezpieczenstwo/news-dzwo
    nisz-na-112-co-widzi-operator-numeru-alarmowego,nId,
    6842745

    "Operatorzy numeru alarmowego 112 w momencie odebrania połączenia
    dysponują już najważniejszymi informacjami, które pozwala określić sieć
    telekomunikacyjna.
    (...)
    *lokalizacja* - jej dokładność zależy od infrastruktury
    telekomunikacyjnej, jednak wyrok TSUE jasno określa, że operatorzy sieci
    muszą udostępniać takie dane."

    W tym ostatnim masz nawet zdjęcie monitora na którym widać "kółka".
    Bynajmniej nie rysowane cyrklem.

    Policmajster twierdzi, że aby "wyliczyć" (choćby przybliżoną)
    lokalizację, to musi to robić jakiś geek na komendzie na podstawie
    jakichś "ramek" przy pomocy cyrkla i mapy, bo to fchuj trudne i wymaga
    magii umiejętności triangulacji, o umiejętności wydrukowania i
    analizowania dziesiątek/setek linii logów z litości nie wspomnę.
    A ty mu wierzysz...

    Przecież takich rzeczy nie robi się na komisariacie w jakiejś pipidówie,
    gdzie szczytem rozwoju technologicznego jest elektryczna maszyna do
    pisania, a lokalizację ręcznie wylicza policmajster-specjalista od
    cyberbezpieczeństwa...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr