  • Data: 2023-12-12 12:29:54
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Dec 2023 18:29:24 +0100, Kviat wrote:

    > Jak bardzo trzeba być ułomnym, żeby udzielać się w dyskusji i nawet nie
    > dać rady w ciągu kilku sekund wyszukać sobie tych informacji?
    >
    > Specjalnie dla ciebie linki chronologicznie żebyś miał obraz jak się
    > zmieniało.
    >
    > Warszawa, wrzesień 2007 r.
    > https://archiwum.mswia.gov.pl/download/1/3463/KONCEP
    CJASYSTEMU112.pdf

    > "Przygotowanie map cyfrowych geograficznego systemu identyfikacji na
    > potrzeby aplikacji systemu 112 - 600 tys. zł"
    > (...)
    > "Operator 112, wykorzystując dane z Platformy Lokalizacyjno -
    > Informacyjnej, i/lub z rozmowy z osobą zgłaszającą potrzebę pomocy na
    > numer alarmowy 112, wykorzystując mapy cyfrowe, lokalizuje miejsce
    > zdarzenia i, w postaci graficznej, zgodnie z protokołem np.
    > GML, przekazuje tę informację do właściwego dyspozytora w ramach

    Przeciez o rozporządzenie do tego (uchylonym) pisałem.

    > kierowanej standaryzowanej formatki. Warunkiem poprawnego działania tej
    > funkcjonalności jest posiadanie stosownych aplikacji wykonawczych w
    > zakresie map wektorowych na stanowiskach dyspozytorów. Powyższe zadania
    > System 112 realizuje automatycznie"

    No ale nie podali, czy to przed rozmową, czy po rozmowie :-)

    > 2008-06-03
    > Czytaj więcej na:
    > https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/testy-systemu-
    lokalizacji-w-ramach-numeru-112

    > Data dodania: 07.09.2019
    > https://www.prawo.pl/prawo/numer-112-po-wyroku-tsue-
    obowiazek-dokladnej-lokalizacji,468898.html

    "W Polsce Centra Powiadamiania Ratunkowego dostają lokalizację na
    podstawie stacji bazowych, która może być oddalona nawet o 15
    kilometrów od dzwoniącego. Jest szansa, że wyrok TSUE i Komisja
    Europejska zmobilizują wszystkie kraje UE do unowocześniania swoich
    systemów.
    "

    Unowoczesnili?

    > 9 gru 21 19:55
    > https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/co-
    widzi-operator-112-gdy-dzwonimy-po-pomoc-potrafia-ok
    reslic-lokalizacje-do-14-m/h83s85s

    No i tak czytamy, czytamy - unowocześnili, czy ciagle nie?
    Widzi w czasie rozmowy, czy po rozmowie?

    Na poczatku masz zdjęcie, gdzie widać jakby sektor anteny.
    Ale to zdjęcie to chyba z zagranicy.

    Film tam jest z polskiego 112, ale o lokalizacji akurat nie mówią.

    A w tekscie

    "Wykorzystuje się do tego triangulację pomiędzy wieżami radiowymi np.
    poprzez:

    - pomiar kąta nadejścia sygnału - jeśli rozmówca będzie znajdował się
    pomiędzy dwoma obiektami radiotelekomunikacyjnymi, możliwe będzie
    określenie jego pozycji dzięki sprawdzeniu, w którym punkcie
    przecinają się linie wzdłuż kątów każdej ze stacji bazowych;
    -pomiar różnicy czasu przybycia sygnału (multilateracja), co pozwoli
    na określenie odległości od każdej z wież.

    > Wtorek, 20 czerwca 2023
    > https://geekweek.interia.pl/bezpieczenstwo/news-dzwo
    nisz-na-112-co-widzi-operator-numeru-alarmowego,nId,
    6842745

    "lokalizacja - jej dokładność zależy od infrastruktury
    telekomunikacyjnej, jednak wyrok TSUE jasno określa, że operatorzy
    sieci muszą udostępniać takie dane.

    Co do dokładności namierzania urządzenia, z którego wykonane zostało
    połączenie, istnieje sporo niejasności. W Polsce przybliżoną
    lokalizację ustala się na podstawie łączenia z danym masztem
    telekomunikacyjnym. W zależności od liczby masztów w okolicy i innych
    czynników dokładność może wahać się od kilkuset metrów do kilku
    kilometrów."

    Fotke tam masz z monitora - rzeczywista lokalizacja dzwoniącego,
    czy BTS, czy to moze stacjonarny?

    > "Operatorzy numeru alarmowego 112 w momencie odebrania połączenia
    > dysponują już najważniejszymi informacjami, które pozwala określić sieć
    > telekomunikacyjna.
    > (...)
    > *lokalizacja* - jej dokładność zależy od infrastruktury
    > telekomunikacyjnej, jednak wyrok TSUE jasno określa, że operatorzy sieci
    > muszą udostępniać takie dane."

    Czyli chyba przed rozmową.
    To teraz poprosimu Roberta o wypowiedź.

    > W tym ostatnim masz nawet zdjęcie monitora na którym widać "kółka".
    > Bynajmniej nie rysowane cyrklem.

    Ale to 112.
    A tu dziewczyna nie zazdwoniła na 112.
    Czym wtedy dysponuje policja - nie wiemy.

    Zakładam, ze da sie ją namierzyc nie gorzej niz na potrzeby 112,
    ale czy to możliwość teoretyczna, czy praktyczna w komisariacie ...

    > Policmajster twierdzi, że aby "wyliczyć" (choćby przybliżoną)
    > lokalizację, to musi to robić jakiś geek na komendzie na podstawie
    > jakichś "ramek" przy pomocy cyrkla i mapy, bo to fchuj trudne i wymaga
    > magii umiejętności triangulacji, o umiejętności wydrukowania i
    > analizowania dziesiątek/setek linii logów z litości nie wspomnę.
    > A ty mu wierzysz...

    Na komisariacie tych monitorow z CPR nie ma, bo i po co.
    Czy jednak są - jakby im CPR przekazało zlecenie ? :-)

    > Przecież takich rzeczy nie robi się na komisariacie w jakiejś pipidówie,
    > gdzie szczytem rozwoju technologicznego jest elektryczna maszyna do
    > pisania, a lokalizację ręcznie wylicza policmajster-specjalista od
    > cyberbezpieczeństwa...

    No to gdzie mają zobaczyc tę mapkę?

    No dobra - komputery trafiły juz do Andrychowa.
    Mają. Jakie tam mają oprogramowanie, to nie wiem.

    Tymczasem zrobiłem małą przejazdzkę:
    -limit lokalizacji na żądanie w gdzie jest dziecko wyczerpałem za
    wczesnie, wiec nie sprawdziłem,

    -chyba nie potrafię wyłączyc GPS w Androidzie. Network Cell Info Lite
    wymaga prawa i włączonej lokalizacji, aby dane o BTS odczytac,
    lokalizacja włącza wszystko razem, sterowac można tylko dodatkami.

    Jest jedno obejscie, moze sprawdzę.

    -za to zauważyłem dwa ciekawe ustawienia:
    "udostępnij informacje o lokalizacji operatorowi
    Operatorzy dowiedzą sie o Twojej lokalizacji za pośrednictwem stacji
    bazowych"

    "Usługa lokalizacji dla połączen alarmowych
    Jesli dodatkowa usługa lokalizacji sla połączen alarmowych jest
    obsługiwana w twoim regionie, gdy dzwonisz lub wysyłasz SMS na numer
    alarmowy, Twoje urządzenie moze automatycznie wysyłać swoją
    lokalizację ..."

    To chyba będzie to
    https://support.google.com/accounts/answer/3467281?h
    l=pl

    https://support.google.com/android/answer/3467281#tu
    rn-location-on-off
    https://support.google.com/android/answer/3467281#em
    ergencylocationservices
    usługa ELS

    Ale ta pierwsza - co za czort?

    Czyzby jednak siec kiepsko wiedziała, gdzie się telefon znajduje, i
    stąd potrzeba wspomagania ?

    P.S.
    https://antyweb.pl/operatorzy-zbieraja-analizuja-nas
    za-lokalizacje

    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/ktos-podlozyl-n
    adajniki-gps-w-samochodach-zabawkach-uczestnikom-wys
    cigow/

    https://niebezpiecznik.pl/post/google-wie-gdzie-jest
    es-i-gdzie-byles-i-dzieli-sie-tym-z-policja/

    J.