  • Data: 2023-12-11 14:07:25
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Dec 2023 12:47:03 +0100, Kviat wrote:

    > Ręce opadają.
    > Shrek ci tu ze trzy razy już pisał, że operatorzy podają, że potrafią
    > zlokalizować w mieście nawet z dokładnością do 50m.

    Ja to nawet podawałem.
    Ale piszesz o przypisaniu do BTS. Tu nie trzeba znac odległosci wcale.

    > A ty dalej w kółko te same głupoty...
    > https://www.gdziejestdziecko.pl/dokladnosc-lokalizac
    ji

    i co tam masz? w trybie GSM
    Dokładność lokalizacji - duże miasta* 50 - 200 m centrum
    200 - 400 m poza centrum
    Dokładność lokalizacji - mniejsze miasta, obszary wiejskie (rzadkie
    położenie stacji bazowych)* 200 m - 1 km

    Sobie to włączyłem. W dużym miescie podaje lokalizację BTS. Chyba.
    I tak w praktyce to raczej 50-500m.
    A ponieważ w centrum BTS gęsto, to odległości miedzy BTS małe i
    odległość do najsilniejszego BTS nieduża. A wcale niekoniecznie
    najblizszego.

    Tylko - nie wiesz czy 50 czy 500. Podaje lokalizacje BTS.
    Jak nie wiadomo, w jakiej odległosci od BTS dziewczyna padła, to może
    być "pół Andrychowa".

    Moze pojade gdzieś w teren, zobaczymy jak to z tym 1km.
    Bo cos mi się nie widzi, aby to była prawda.

    > Tylko ktoś taki jak ty może mieć jeszcze, po tylu dyskusjach z nim, na
    > tak wiele tematów, jakiekolwiek wątpliwości.

    Ale ja na 112 nie pracuję, to nie będę się zarzekał, ze od razu się
    wyswietla dokładna lokalizacja. Ty pracujesz i wiesz lepiej?
    Operatorzy sie pytają, z jakiego miasta dzwonię :-)

    Rozporządzenie podawałem, ale uznane za uchylone, odnajdz nowsze.

    > https://policyjna.pl/w-jaki-sposob-policja-namierza-
    lokalizacje-telefonow-komorkowych/

    " Aby sieć mogła wysyłać do nas wyraźne sygnały, musi określić
    dokładne położenie urządzeniu, do którego przesyła dostęp sieciowy.
    Tylko w ten sposób możemy swobodnie korzystać z telefonów."

    Przyznaj sie - sam pisałeś ?

    > Nawet średnio ogarnięte dziecko od razu się zorientuje, że policmajster
    > wypisuje głupoty, a ty nadal dajesz się mu nabierać, bo rysowanie kółek
    > cyrklem na papierowej mapie w XXI wieku brzmi skrajnie
    > nieprawdopodobnie, gdy obecnie nawet dzieci noszą przy sobie w tylnej
    > kieszeni zaawansowane komputery.

    Ale powyzej nic nie piszą, że nie trzeba używać cyrkla.
    Na przykład rozpisują sie o triangulacji, zresztą niezbyt poprawnie
    stosując ten termin, a po co, skoro sieć zna "dokładnie" położenie?

    I rozpisują sie o zaletach GPS ... a kiedy twój telefon wysyła
    lokalizację GPS i komu ? I jakim prawem ? :-P

    > Serio uważasz, że to prawdopodobne, że operator drukuje dziesiątki/setki
    > linii logów, wkłada w kopertę i wysyła policji,

    Chyba juz nie. Skoro maja taki terminal w kazdym województwie ... sami
    sobie drukują?
    Bo do akt, to raczej wydruk.
    A jak prokurator prosi o historię połączeń?

    > a potem te wydruki jakiś
    > funkcjonariusz ręcznie analizuje i rysuje kółka cyrklem na mapie, gdy

    Jak historyczna sprawa, to może i ręcznie. Wygodniej sie wykresla.
    Ale nie kółka, tylko nieistotne połączenia.

    > trzeba zlokalizować dziecko/poszkodowanego tu i teraz?

    O widzisz - i tu mamy obszar niepewnosci.
    Ja nie wiem, Ty nie wiesz, Robert coś tam chyba wie...

    J.