    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poszukiwanie osób
    Date: Mon, 11 Dec 2023 12:03:46 +0100
    <ukjbg6$6qr$2$RTomasik@news.chmurka.net> <ebcbN.2007$l_%f.1003@fx06.ams1>
    <1...@4...net>
    <a7ibN.10254$McAf.775@fx12.ams1>
    <1...@4...net>
    <_EtbN.10266$McAf.5190@fx12.ams1>
    <uklpts$8v5$18$RTomasik@news.chmurka.net> <FXubN.214$OQm8.150@fx13.ams1>
    <ukne4d$8v5$19$RTomasik@news.chmurka.net> <PNObN.4$VAGe.1@fx13.ams1>
    <ukpri0$8v5$26$RTomasik@news.chmurka.net>
    <C%9cN.2104$S6H3.1127@fx08.ams1> <uksnfp$ue2$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <QaucN.12$Xs07.1@fx06.ams1> <ukusqk$ue1$4$RTomasik@news.chmurka.net>
    <o...@4...net>
    <ukv53s$141$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <16ft9u706mxfc$.1kv1c1z1sw1sb$.dlg@40tude.net>
    <ul1vu3$28cki$1@dont-email.me>

    On Sat, 9 Dec 2023 16:08:44 +0100, Kviat wrote:

    > Przecież już podawałem linka z wyjaśnieniem... niesamowite...
    > Polcmajster głupoty pisze, a ty w kółko te same pytania zadajesz.
    >
    > Nie musi być połączenia. Nie musi być zakończenie połączenia.
    > System wie, *MUSI WIEDZIEĆ* gdzie jest dany telefon, bez rozpoczynania
    > połączenia i bez czekania na koniec połączenia, bo *MUSI WIEDZIEĆ* do
    > którego BTS skierować połączenie *PRZYCHODZĄCE*. Czyli musi wiedzieć,
    > przy którym BTS w danym momencie jest docelowy telefon dla tego
    > połączenia *PRZYCHODZĄCEGO*.

    Trywiały piszesz. Siec to wie, ale klient moze byc gdzies w prominiu
    30km od BTS. Przyjemnego szukania życzę.

    > Wystarczy, że telefon jest włączony i wie.
    > Tym bardziej wie w trakcie połączenia, gdy telefon się porusza między
    > BTSami, bo musi wiedzieć do którego następnego BTSa "przerzucić"
    > trwające połączenie. Przecież nie zrywa rozmowy gdy jedziesz samochodem,
    > albo pociągiem...
    > Policmajster bredzi, że trzeba czekać na zakończenie połączenia żeby
    > zlokalizować telefon.

    Co innego ze system sieci wie, a co innego jakie informacje policjanci
    mają.

    Jeden mechanizm nakazuje operatorowi zapamietywać wszystkie połączenia
    i próby połączen z numeru. Wraz z BTSem, z ktorego korzystano (*)
    I policja może te dane dostać, nawet rok póżniej.
    Pytanie kiedy może dostać najwczesniej - jeszcze w trakcie rozmowy,
    zaraz po jej zakonczeniu, w pare minut/parę godzin/na drugi dzień?

    (*) BTS z chwili rozpoczęcia, zakonczenia rozmowy, czy wszystkie z
    czasu trwania?

    A osobna sprawa - siec może klienta zlokalizować dokładniej.
    I robi to, jak klient zadzwoni pod 112.

    A jak nie zadzwoni? Mają możliwosc policjani (prokurator, sąd, ABW,
    SOP, SKW) możliwość poprosić o taką dokładną lokalizację ?

    > Na 112 lokalizują w trakcie rozmowy, bo przecież to by było idiotyczne,
    > żeby w trakcie np. instruowania co robić żeby komuś życie uratować
    > gdzieś w lesie, operator nagle stwierdził, że rozłącza rozmowę, bo musi
    > zakończyć żeby dostać z systemu "ramkę" z danymi lokalizacji, więc
    > proszę zadzwonić jeszcze raz za 10 minut, bo musi wziąć ekierkę i
    > cyrkiel i na mapie kółka narysować...

    Robert zdaje się być tego pewny, ale nie wiem czy prawdziwie.
    Gdzies to w rozporządzeniu jest zapisane zapewne.

    A operator być może wcale nie musi przerywac połączenia, bo może
    wystarczy, ze mu się wyswietli po rozmowie.

    > Być może polcmajster dostaje tylko takie zakończone "ramki", ale to
    > tylko świadczy o tym, że policja jest z mokrego kartonu, a nie, że nie
    > da się zlokalizować telefonu bez zakończenia połączenia, jak

    Wiekszosc jego wiedzy moze pochodzic z tego, że jak kogoś złapią, to
    występują o zestawienie połączeń i dostają ten wydruk z historią.
    Ale moze czasem i w NS kogos szukają i potrzebują pilnie.

    > policmajster uparcie twierdzi, bo to technicznie niemożliwe i trzeba
    > cyrklem kółka rysować, jakby nigdy na oczy komputera nie widział.

    Jak przyjdzie wydrukowane na papierze, a przeciez inne nie ma mocy
    dowodowej, to cyrkiel może być przydatny :-)

    > Poziom absurdu jaki uprawiacie w tej dyskusji przechodzi ludzkie pojęcie...

    Bo my znamy możliwosci sieci z informacji, plotek i domysłów,
    Robert to co dostaje z praktyki, a gdzies pomiędzy jest minister
    i rozporządza co siec ma udostępniac i komu.

    A gdzieś tam jeszcze jest sieć, która kiedyś klienta na jego prośbę
    chetnie zlokalizował ... za drobną opłatą, potem jakoś google potrafił
    juz bez opłaty, tylko na podstawie sieci - nie wiem jak się dogagali.
    A teraz jest chyba tylko niedokładna lokalizacja dostępna, ale jakoś
    szerzej - i znów nie wiem, jak się dogadali - i pieniężnie i
    technicznie.

    J.