  • Data: 2008-05-07 10:14:44
    Temat: Re: Porownywarka cen
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 07 May 2008 03:09:50 -0700, roger_that1 napisał(a):

    > Czyli jesli ten zbior cen to baza danych udostepniona publicznie, to
    > moge komercyjnie wykorzystac np ceny 50 z 10000 produktow, to jest 0,5%
    > calosci - z tym ze granica pewnie jest plynna i mozna wtopic. Jest do
    > tego jakies orzecznictwo juz, ktore by precyzowalo co to jest ta
    > "istotna czesc zawartosci"?

    Orzecznictwa nie ma, ale oczywiście nie chodzi o to -- w przypadku
    porównywarki cen -- abyś brał tylko 5 czy 20% cen towarów. Chodzi o to,
    że to co 'grabujesz' czyli sama w sobie cena jest nieistotna co do
    jakości.

    Co innego gdybyś jumał opisy towarów, a jeszcze lepiej -- opinie
    użytkowników. Tu mogliby się przyczepić.

    Orzecznictwa brak.

    > Czy godze tutaj w sluszne interesy sklepu, potencjalnie kierujac
    > konsumentow do innego sklepu(przy czym nie mam w tym interesu innego niz
    > to ze ludzie beda odwiedzac moja strone i klikac w reklamy - nie biore
    > zadnej kasy ani innych giftow od sklepow)?

    Oczywiście, że nie -- interes musi oznaczać interes *co do bazy danych*,
    a nie jakiś tam inny, wyimaginowany.

    > A dalej mamy art. 11, 12, przy czym 11 wydaje się groźniejszy

    Nieeee... ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==