    From: "IPM" <U...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomoc przez internet a prawo
    Date: Thu, 22 Jan 2004 17:24:10 +0100

    Hey
    -----

    >dlaczego bezprawne?

    Na to odpowiedzial juz aganser

    A od siebie dodam jeszcze, ze wlasnie chodzi o te podatki, pisales tez o
    umowie o dzielo - dziwnie to wyglada przynajmniej w praktyce - student
    potrzebuje projekt bo sam sie nie moze wyrobic w czasie - prosi o to
    innego - ten mu robi - nastepuje wymiana kasa za projekt i nikt o zadnych
    umowach nie slyszy, ewentualnie slownych :-)

    Generalnie chodzi mi z czystej ciekawosci jak do tego prawo sie odnosi, bo
    wymiana pieniadza za prace domowe byla i bedzie i nikt tego nie zlikwiduje -
    takie jest moje zdanie. Ale jakie konsekwencje tego rodzaju dzialania
    bylyby, gdyby ktos sie przyczepil ?
    Watpie podobnie jak poprzednik ze ktos za to podatki odprowadza, ze ktos
    spisuje umowy. Sam nie raz bralem korepetycje z angielskiego u studentek,
    dawalem ile sobie tam chcialy i na tym sie konczylo ... to dzialanie podobne
    do tych zadan domowych ... pomoc za pieniazki, ale poza prawem prawda ?
    Inna sprawa ze istnieje tam jakas kwota wolna od podatku i w wielu
    przypadkach pewnie by podatek sie zwrocil, bo to nie sa dzialania nagminne
    tylko okresowe, ale mimo wszystko za zbieranie takiej kasy na lewo (nawet
    jesli nie sa to duze kwoty w stosunku rocznym) jakies konsekwencje sa
    ...moje pytanie jakie ?

    Pozdrawiam;
    Irek