  • Data: 2004-01-24 16:18:59
    Temat: Re: Pomoc przez internet a prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Jan 2004, IPM wrote:
    [...nie wiem komu...]
    >+ nie doslownie, ale chodzi o nieplacenie podatkow z takiej dzialalnosci przez
    >+ wiele osob, dlatego bezprawne.

    Bynajmniej tego akapitu podważać nie zamierzam. Ale co do reszty:
    [...]
    >+ > a w czym umowa ustna jest gorsza od pisemnej?
    >+
    >+ Napisales :
    >+
    >+ "autor takiej pracy nie popelnia przestepstwa.
    >+ przestepstwo popelni ten, kto podpisze sie pod taka praca wlasnym nazwiskiem
    >+ w celu wyludzenia zaliczenia"
    >+
    >+ ==> Skoro popelnia przestepstwo ten, kto korzysta z tej pracy to praca,
    >+ ktora wykorzystuje musi miec swoje prawa autorskie tak ? Dobrze mysle ?

    Dobrze myślisz.

    >+ A czy ustawy o prawach autorskich nie wymagaja umow pisemnych ? Gdy wymagaja
    >+ ... byloby to zlamianie prawa.

    PRZEZ KOGO ?
    Mam w KC szukać jakie skutkie niesie niespełnienie "wymaganego
    warunku umowy" ? ;)
    Przecież CO NAJWYŻEJ autor dzieła może uznać że nie przekazywał
    "praw" i tyle.

    >+ Drugi aspekt to czy urzad skarbowy wie co to umowa ustna ?

    Zapewniam cię że wie.
    Kupując na handlu kartofle podpisujesz jakąś umowę ?? ;>

    >+ Oczywiscie mogę sie mylic, to mnie popraw,

    ...ja też(mogę), i mnie też(popraw) :)

    >+ > wkoncu o co Ci chodzi? o nieplacenie podatkow czy pisanie prac na
    >+ zlecenie?
    >+ > cos mi sie wydaje, ze szukasz na kogos paragrafu
    >+
    >+ Myslalem ze jedno z drugim mozna powiazac,

    Słabo. Za jedno działanie można by ukarać jedną stronę, za
    drugie działanie (podatki) - drugą. Ale bez związku jednego
    z drugim, IMHO :)

    >+ Niektorzy pisza prace na zlecenie i jak domniemam podatkow nie placa;
    >+ Niektorzy daja korepetycje i tez podatkow nie placa, przykladowo ja w
    >+ poprzednim roku wyplacilem sie na jakies ~300 ZL na korki z angielskiego, a
    >+ odbilem sobie to dajac lecje z niemieckiego na podobna kwote - popelnilem
    >+ przestepstwo ?

    Nie wiem, być może tylko wykroczenie. Nie pamiętam jak się klasyfikuje
    prowadzenie DG bez rejestracji :)

    >+ U zadnych umowach nie slyszalem

    To jedna strona "daje korki", druga za to *płaci* (co, mam
    uwierzyc że bezwiednie i nieświadomie ? :)) - i ty NIE SŁYSZYSZ
    O UMOWIE ?? To o czym ja czytam ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)