  • Data: 2004-01-22 17:00:04
    Temat: Re: Pomoc przez internet a prawo
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "IPM" <U...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:buotf2$gvq$1@inews.gazeta.pl...
    > Hey
    > -----
    >
    > >dlaczego bezprawne?
    >
    > Na to odpowiedzial juz aganser

    gdzie, w ktorym poscie?

    - dziwnie to wyglada przynajmniej w praktyce - student
    > potrzebuje projekt bo sam sie nie moze wyrobic w czasie - prosi o to
    > innego - ten mu robi - nastepuje wymiana kasa za projekt i nikt o zadnych
    > umowach nie slyszy, ewentualnie slownych :-)

    cytat z Twojego posta ktory zainicjowal ten watek:

    "Jak to jest ? Sa strony internetowe gdzie autorzy proponuja robienie
    projektow, pisanie zadan z roznych przedmiotow. "

    pytales wyraznie o sytuacje prawna ludzi, ktorzy za posrednictwem www
    oferuja pisanie prac. umawiaja sie co do tematu, tresci objetosci, formy i
    oczywiscie ceny. czy to niejest ewidentna umowa o dzielo ??
    a w czym umowa ustna jest gorsza od pisemnej?

    > Generalnie chodzi mi z czystej ciekawosci jak do tego prawo sie odnosi, bo
    > wymiana pieniadza za prace domowe byla i bedzie i nikt tego nie
    zlikwiduje -
    > takie jest moje zdanie. Ale jakie konsekwencje tego rodzaju dzialania
    > bylyby, gdyby ktos sie przyczepil ?

    jak ktos sie do Ciebie "przyczepi" to powiadom policje

    > Watpie podobnie jak poprzednik ze ktos za to podatki odprowadza, ze ktos
    > spisuje umowy. Sam nie raz bralem korepetycje z angielskiego u studentek,
    > dawalem ile sobie tam chcialy i na tym sie konczylo ... to dzialanie
    podobne
    > do tych zadan domowych ... pomoc za pieniazki, ale poza prawem prawda ?

    wkoncu o co Ci chodzi? o nieplacenie podatkow czy pisanie prac na zlecenie?
    cos mi sie wydaje, ze szukasz na kogos paragrafu

    wynikajace z ustawy karno-skarbowej

    pozdro