    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polisa OC rowerzysty
    Date: Thu, 3 Jul 2008 00:57:50 +0200

    On Wed, 2 Jul 2008, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:f2y14aepd5l7$.h0yck7jhghn.dlg@40tude.net Henry(k)

    > Pozwolę sobie wysunąć przypuszczenie, że nie jest ono drogie, bo nie jest
    > obowiązkowe.

    I to jest argument za nieobowiązkowością :> (rzekłbym: niestety)
    Niestety, bo z powodów podanych w sąsiednim poście *mam nadzieję* że
    ew. ubezpieczenie obowiązkowe objęłoby szkody których dziś ubezpieczyć
    się NIE DA.
    A argument że wszelki przymus zostałby natychmiast wykorzystany przez
    ubezpieczycieli do "pociągnięcia" składek do góry (bez żadnego innego
    powodu, tylko dlatego że "wszyscy muszą przyjść") stanowi niestety
    obiektywną ocenę oczekiwanego efektu :(

    > Poszkodowany przez kolarza sam się musi chandryczyć (jeśli nieoznakowanego
    > gnojka złapie), a sam wiesz ile kosztuje np. polakierowanie podrapanego
    > jednego elementu samochodu metalikiem).
    > Gdyby jego posiadanie zaczęło być obowiązkowe, poszkodowani zaczęli korzystać
    > z likwidacji szkody z polis pewnie cena by znacząco wzrosła.

    Weź Ty i włącz z powrotem logikę: jak jeden z drugim ubezpieczony
    spowoduje szkodę, to co, z powodu zwyżki składki o 20 zł będzie
    chciał zapłacić kilkaset czy kilka tysięcy zł z własnej kieszeni??
    JAKBY rowerzyści (ubezpieczeni :>) powodowali tyle szkód, to
    składki JUŻ by wzrosły.
    Założenie że ubezpieczyciele dopłacają jest IMO nielogiczne.

    pzdr, Gotfryd