  • Data: 2008-07-02 22:49:51
    Temat: Re: Polisa OC rowerzysty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Jul 2008, Henry(k) wrote:

    > Ubezpieczenie OC chyba nie jest drogie nawet teraz - odżałujemy
    > trzy piwa i mamy spokój na rok

    Problem jest taki, że jednocześnie nie da się ubezpieczyć od
    mało prawdopodobnych ale bardzo wysokich łącznych kwot odszkodowania.
    Mam na myśli np. renty.
    Prawdopodobieństwo wyrządzenia poważnej szkody na zdrowiu przez
    rowerzystę "wprost" jest śladowe (tak, wiem, te śmiertelne wypadki
    przy zderzeniu dwu rowerzystów, mniej więcej jeden na trzy lata
    na cały kraj, przy czym co najmniej jeden jest zawsze pijany w sztok...),
    prawdopodobieństwo działania pośredniego (kierowca na skutek
    zachowania rowerzysty zalicza jakiś obiekt lub innego uczestnika ruchu)
    umiarkowanie małe acz już sporo większe - ale wlaśnie dla TYCH
    przypadków ubezpieczenie miałoby sens.

    Nie ma. Nigdzie.
    40 000 zł to taka sobie kwota - najczęściej na szkody materialne
    wystarczy, na jakieś 99,98% przypadków :>

    No i problem w tym, że składka na "rzadkie a drogie" przypadki
    nie powinna wcale być wyższa niż ta na kilkanaście/kilkadziesiąt
    tysięcy złotych szkody. Co z tego, skoro nie ma.

    > I albo faktycznie dostosujemy prawo do najniższego
    > IQ obywateli albo zostawimy to "selekcji naturalnej".

    Selekcja naturalna nie działa.
    Art. 440 KC

    pzdr, Gotfryd