  • Data: 2008-07-03 11:54:48
    Temat: Re: Polisa OC rowerzysty
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    (pozwolę sobie zamienić kolejnością cytaty)

    > ...i w ten deseń nie ma sensu żeby sprawca płacił OC. Wypłacił "bez
    > uzgodnienia z ubezpieczycielem" - do widzenia.
    > Skoro płaci ubezpieczenie to Ci *nie wypłaci*.
    > Wypłaci "po uzgodnieniu"...

    Może znaleźć ubezpieczyciela który nie będzie kazał uzgadniać (wiem, wiem,
    naiwne, wszyscy pewnie mają to w OWU)....

    > Fakt. W przypadku dobrowolnego "dowozić" będzie sprawca szkody.
    > Ale "przyspieszyć" cokolwiek można będzie tylko poprzez złożenie
    > pozwu cywilnego. Obawiam się, że to nieco wydłuży czas...

    Z jednej strony wydłuży, z drugiej strony skróci. Bo mogę naprawić sobie ten
    samochód sam nastepnego dnia, zaś osobno sądzić sie o tą kwotę.

    Poza tym, sprawca mając nad sobą takiego bata (że się poszkodowany
    zniecierpliwi i pójdzie do sądu), będzie trochę poganiał swoją
    ubezpieczalnię.

    Raz, że on jest ich klientem a nie ja, więc ma na nich lekko większy wpływ
    (może nie zechcieć przedłużyć u nich ubezpieczenia jak będą robić
    problemy). Ja mogę tylko ewentualnie mu zepsuć opinię, co mu pewnie zwisa,
    bo a) i tak każdy ubezpieczyciel ma kiepską opinię, b)w żadnym stopniu
    opinia o ubezpieczycielu nie wpływa na sprzedawalność polis OC...

    Dwa, że zdecydowanie wolę się sądzić z takim sąsiadem, niż z jego
    ubezpieczycielem, który może w likwidacji szkody jest kiepski, za to jest
    na pewno doskonale przygotowany do walki sądowej z poszkodowanym.

    p. m.