  • Data: 2012-03-08 19:45:09
    Temat: Re: Polisa OC na samochód osobowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Mar 2012, konsultant wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > Cytując teida.pl:
    > Każda firma ubezpieczeniowa oprócz zawarcia umowy na stanowienie ochrony
    > finansowej powinna przedstawić klientowi Ogólne warunki ubezpieczeń (OWU). Są
    > to wszelkie przepisy prawne stosowane do wszystkich ubezpieczeń dla każdego
    > rodzaju. Ogólne warunki ubezpieczeń ustalają obowiązki stron umowy
    > ubezpieczenia.
    >

    > Treść ogólnych warunków ubezpieczeń powinna być zgodna z kodeksem cywilnym
    > (normami prawnymi) oraz powinne one być regulowane poprzez Ustawę
    > ubezpieczeniową. Warunki ustalane w OWU powinny być opisane w sposób ścisły

    Z tym pogladem wypada się zgodzić.
    Ale "przepisanie kodeksu" to co innego, niż *odwołanie* się do tegoż
    samego kodeksu, IMHO, czysto słownikowo rzecz traktujac :D
    Powtórzę: "jawny zapis *wskazujacy* na te ustawy", a nie przepisanie
    tresci przepisów.

    > W moim przypadku sporna polisa OC nie zawiera odniesienia do Ustawy, Kodeksu
    > Cywilnego czy OWU. Formularz polisy,

    A sama tresć, zacytowana, zawierała?
    Bo jesli nie, to j.w. (wypada się zgodzić z zarzutem).

    > zaległej składki. Chcę walczyć.

    Rozumiem, a poglad że "tresć ma być" podzielam.
    Ale czy oni podziela trochę watpię, więc... sad :(

    pzdr, Gotfryd
    (przepraszam za pliterki a, s')