  • Data: 2012-03-14 18:13:54
    Temat: Re: Polisa OC na samochód osobowy
    Od: "raBi" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "xxx" napisał w wiadomości grup

    >I tu się nie zgodzę. Zapis o odniesieniu do Ustawy i KC powinien być jasny
    >w takiej polisie. Zauważyłem iż nowa polisa (automatycznie przedłużona) ma
    >zapis informujący o Ustawie a stara (podpisana u pośrednika rok wcześniej)
    >nie ma takiego zapisu. To bardzo ważna kwestia z punktu widzenia
    >ubezpieczonego. Skoro powołują się na klauzulę prolongacyjną wynikającą z
    >ustawy, to niech mi pokażą gdzie w podpisanej przeze mnie polisie znajduje
    >się odniesienie do Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych. Szykuje się
    >ciekawa sprawa sądowa...

    Na odnowionej automatycznie polisie (a w zasadzie na informacji o
    ubezpieczeniu na kolejny rok wysyłanej z 14-dniowym wyprzedzeniem) te dane
    się pojawiają, bo od 11 lutego br. pojawiać się muszą (nowelizacja Ustawy o
    ubezpieczeniach obowiązkowych i wprowadzenie w art. 28 ustępów 1b i 1c).
    Ale to są dane wskazane jako konieczne na informacji o planowanym
    przedłużeniu polisy a nie na samej polisie. Tutaj cały czas jest aktualne
    wskazane wcześniej rozporządzenie.

    pozdrawiam
    raB