  • Data: 2009-01-11 23:17:57
    Temat: Re: Policjanci wkroczyli do sklepów z "dopalaczami"
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:
    > w wiadomości news:vp7q36-ucd.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    >
    > Żaden prokurator nie da Ci nakazu przeszukania na takiej podstawie ani

    Dasz głowę?

    > nie zatwierdzi przeszukania dokonanego na polecenie kierownika jednostki
    > czy legitymacji służbowej. A w tej sytuacji, jeśli właściciel sklepu się
    > zażali, to konsekwencje dla pomysłodawcy mogą być bardzo poważne i nie
    > tylko służbowe w skrajnym wypadku.

    Wiesz, ja do niedawna przypuszczałem, że do zmuszenia kogoś do
    określonego zachowania potrzebna jest ustawa - a tu siurpryza i
    "niezawisły" sąd orzeka, że pozbawione podstaw prawnych polecenia
    należy wykonywać, bo biedaczek wydający polecenie może nie być
    kompetentny i należy gdzieś iść dyskutować z jego szefem, nawet jeśli
    się nie ma ochoty na jego szukanie.

    > A jak się znajdzie jeden nie pirat?

    Jeden - może. Wszyscy - wątpię ;)

    > To znajdź w ustawie. Przecież jest jawna.

    A, masz na myśli, że sami z siebie bez nakazu?