  • Data: 2019-02-14 21:16:08
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 18:31:29 +0100, Shrek napisał(a):

    > W 2004 weszliśmy do unii, w 2005 po raz pierwszy awansowaliśmy w
    > rankingu korupcji (awansować znaczy mniejsza korupcja) w 2006 kaczyńscy
    > zapowiedzieli walkę z korupcją. naprawdę... ?

    http://www.marcinkiewicz.org/expose

    Po pierwsze, przedstawię program naprawy państwa,
    przywrócenia władzy charakteru skutecznej i uczciwej służby - od rządu
    przez sądownictwo, prokuraturę, policję po administrację.
    [...]

    Najistotniejszym elementem programu rządu jest naprawa
    państwa. Polskie państwo jest zepsute w dwojakim sensie. Zepsute na
    podobieństwo mechanizmu, który nie wypełnia należycie funkcji, dla
    których został stworzony. I zepsute moralnie. W takich warunkach
    sprawowanie władzy nie może być skuteczne. Polacy nie mogą darzyć
    instytucji takiego państwa szacunkiem i zaufaniem. Nie mogą tym
    bardziej, ponieważ państwo zepsute i słabe ma zły wpływ na gospodarkę
    i społeczeństwo.
    Korupcja, prócz publicznego zgorszenia, psuje mechanizmy rynku.
    Niska sprawność organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości obniża
    bezpieczeństwo obrotu gospodarczego. U przestępców wywołuje poczucie
    bezkarności, u obywateli poczucie bezbronności i bezradności.

    I to byl listopad 2005

    J.