eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji] › Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy
    "wiarygodności" policji]
    Date: Fri, 13 Aug 2021 01:32:50 +0200 (CEST)
    <6112d1d9$0$550$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <ou0ynmncx493$.406e458xsuox$.dlg@40tude.net>
    <sf2o8s$ahm$1@gioia.aioe.org> <sf2qq8$1b5r$1@gioia.aioe.org>
    <a...@4...net>
    <61157ef8$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <6115862a$0$540$65785112@news.neostrada.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Przeszkadza mi w tym konkretnym przypadku to, że nie zdają sobie z tego
    > sprawy, że publikując jakieś domysły mogą doprowadzić do nieszczęścia.
    > Ty sądzisz, ze skąd Ci aresztowani się wzięli pod jednostką Policji?
    >
    > Sądzisz, że były by zamieszki, gdyby napisali, że chłop zmarł i trwa
    > wyjaśnianie, czy do jego śmierci nie przyczyniło się przekroczenie
    > uprawnień przez Policję? Ale oni to przedstawiają w takim świetle, jakby
    > policjanci tego człowieka zabili. Szedł sobie spokojnie chodnikiem, a
    > oni wyskoczyli i go zabili. Bo mieli akurat chwilę wolnego czasu.

    Czy sądzisz że byłyby (takie) zamieszki gdyby ludzie nie byli przekonani
    że bez zamieszek policjanci zostaną uznani za niewinnych czy są winni
    czy nie? IMHO Policja z prokuraturą z mozołem wypracowały sobie
    "gwarancje" zamieszek przez dziesięciolecia.
    "Nawet Putin wody nie podpali".

    Czy "mądrzy inaczej" z policji zastosowali choćby takie zagrywki
    rozładowania napięcia jak zawieszenie tych policjantów na parę dni
    *przez policję* z automatu "bo taka jest procedura"?
    Z przekazem nie wprost że policja traktuje to poważnie i daje
    prokuraturze parę dni (3?) na zapoznanie się ze sprawą (*wstępne*
    wyjaśnienie) i przejęcie pałeczki "zawieszenia" lub nie.

    Policyjni przekaz "No przecież nic się takiego nie stało" przed
    choćby jako takim wyjaśnieniem sprawy to naprawdę potrafi wkurwić jakoś
    zainteresowanych koncertowo IMHO. <ironia> Policja potrafi. </ironia>

    --
    A. Filip