eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji] › Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <6112d1d9$0$550$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <6112dc26$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <6jvr2pcvo6s$.1pl88vtxsr8ph.dlg@40tude.net>
    <6114fe57$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <7pb2dlks6jj6.1hkk2gugfdu0y$.dlg@40tude.net>
    <61150ba7$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@4...net>
    <6115773a$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy
    "wiarygodności" policji]
    Date: Thu, 12 Aug 2021 22:14:12 +0200

    W dniu 12.08.2021 o 21:32, Michal Jankowski pisze:
    > Nie wiem, co się dzieje, jak się pogotowie jednak sprowadzi i lekarz
    > pogotowia nieboszczyka zobaczy. Jeszcze 10 lat temu pogotowie wystawiało
    > karty zgonu, teraz nie wiem...

    Kiedyś w pogotowiu byli w zespołach lekarze. Teraz NFZ oszczędza i
    nieliczne karetki systemowe mają lekarza. Jeździ dwóch Ratowników
    Medycznych, a ni nie mogą tego dokumentu wystawić.

    > Natomiast, jeśli zgon stwierdziła rodzina, to jest tak:
    >
    > Do godziny 16 dzwoni się do przychodni i przyjeżdża jakiś lekarz (w 90%
    > nigdy wcześniej człowieka nie widział na oczy). Albo nie przyjeżdża, bo
    > już nie zdąży.

    Ale w przychodni jest kartoteka pacjenta, z której treścią ów lekarz
    może się zapoznać - o ile pacjent się leczył.

    > Jeśli jest po godzinie 18, to się dzwoni do nocnej pomocy lekarskiej i
    > przyjeżdża lekarz, który na 100% nigdy człowieka nie widział na oczy.

    Ale rodzina czasem pokazuje dokumentację medyczną. Na tej podstawie
    czasem da się stwierdzić przyczynę zgonu. Jeśli nic nie wskazuje na to,
    że doszło do popełnienia przestępstwa, a da sie wymyślić przyczynę
    wiarygodną, to lekarz wypisuje kartę zgonu.

    Taka sytuacja niesie za sobą jednak pewne ryzyko. Kilka dni po pogrzebie
    zawsze jakiś idiota (albo mądry, ale to dość rzadko) może sie obudzić,
    że nieboszczyka otruto (przykładowo) i zaczyna się bujanka z
    wykopywaniem, sekcją zwłok itd. Dlatego w razie wątpliwości raczej
    powinno sie zarządzić administracyjną sekcje zwłok. Ma ona na celu
    ustalenie przyczyny i nie ma nic wspólnego z tą prokuratorską.

    Nie mam co do tego pewności, ale za tę administracyjną płaci przychodnia
    w ramach kontraktu, że dostawała ryczałem za leczenia pacjenta. Dlatego
    też albo wystawiają kartę, albo kombinują, że jest podejrzenie
    przestępstwa. Przy czym nie chcę tu nikogo skrzywdzić, bo nie zawsze tak
    jest. Czasem czeka się kilka godzin nad zwłokami i trwają "przepychanki"
    i "uzgodnienia", choć nic nie wskazuje na to, że doszło do
    jakiegokolwiek przestępstwa.

    --
    Robert Tomasik