  • Data: 2004-08-21 20:41:23
    Temat: Re: Policja i Straz Miejska moga mi nagwizdac ? - ponownie
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No, nie bardzo, nie o taka 'organizację' chodzi !
    > Zresztą jak chcesz organizować coś czego nie ma ?
    > Skor nie ma ruchu, to go nie można organizować.

    > A jaki byłyby tego sens ? Co miałby on oznaczać i po co ?

    Ja posłużę się cytatami obeznanych w tematyce.
    W. Kotowski, Ustawa Prawo o ruchu drogowym. Komentarz praktyczny, Dom
    Wydawniczy ABC, 2002. Komentarz do art. 1 KW: "Na drogach wewnętrznych
    położonych poza strefami zamieszkania symbole znaków drogowych określających
    zakazy, nakazy, ostrzeżenia i informacje umieszcza się na prostokątnej
    tablicy koloru białego, uściślając równocześnie ich treść dodatkowymi
    informacjami. Na drogach wewnętrznych pieszy ma pierwszeństwo przed
    pojazdem. Reguły bezpieczeństwa zabraniają mu jednak wychodzenia na jezdnię
    bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd oraz zza zaparkowanego pojazdu. Nie
    wolno parkować pojazdu tyłem skierowanym do okien budynku oraz utrzymywać w
    czasie postoju pracy silnika dłużej niż 1 minutę."

    Ponadto § 31 ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 24 stycznia 1986 r.w
    sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych. :
    1. Na tablicach porządkowych stosuje się takie same symbole znaków pionowych
    oraz takie same zasady ich umieszczania jak na drogach publicznych.
    Informacje uściślające treść znaku drogowego, umieszczane na tablicy
    porządkowej, stanowią integralną część znaku.
    2. Podane na tablicach znaki zakazu lub nakazu obowiązują:
    1) od miejsca ustawienia tablicy porządkowej do skrzyżowania z inną drogą o
    nawierzchni twardej lub do tablicy porządkowej zawierającej odwołanie nakazu
    lub zakazu,
    2) na całym terenie, w razie umieszczenia tablicy porządkowej łącznie z
    tablicą "droga wewnętrzna".
    3. Tablice porządkowe mają kształt prostokąta o wymiarach 70 X 50 cm, przy
    czym bok dłuższy stanowi krawędź pionową. Symbole znaków umieszczane na
    tablicach porządkowych mają wymiary:
    1) trójkątne - długość boku 40 cm,
    2) okrągłe - średnicę 35 cm,
    3) kwadratowe - długość boku - 35 cm.

    A także art. 98. Kodeksu Wykroczeń:
    "Kto, prowadząc pojazd poza drogą publiczną, nie zachowuje należytej
    ostrożności, czym zagraża bezpieczeństwu innych osób, lub nie stosuje się do
    przepisów regulujących korzystanie z dróg wewnętrznych lub innych miejsc
    dostępnych dla ruchu pojazdów
    podlega karze grzywny albo karze nagany."
    ---

    Pzdr