  • Data: 2004-08-22 11:41:46
    Temat: Re: Policja i Straz Miejska moga mi nagwizdac ? - ponownie
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Artur! W praktyce znak o prawidłowych wymiarach może być na słupku, ale też
    >na każdej innej podporze, byle tylko ona go nie zasłaniała i pozwalała na
    Robert, zgadzam się w tym, nigdy tego nie kwestionowałem i nie o tym
    była mowa (o słupkach, podporach).

    >drogowych to już widziałem znaki umieszczane nawet na kawałkach dykty.
    O.K. Tylko sens i znaczenie tego znaku jest bliższe temu wg wzoru z
    rozporządzenia i NA PEWNO nie ma oddzielnego znaczenia i o tym jak
    sadzę pisaliśmy, natomiast jakie stosuje się znaki określa § 1. 3 .

    >Powołany przez Ciebie przepis określa kształt i wymiary znaku, nie zaś
    >elementu, na którym ma być umieszczony.
    Szczerze powiedziawszy wzór jest ściśle określony i taki powinien być
    umieszczony (jest w 99,9% przypadków). Odstępstwa od tej reguły także
    określa rozp. np § 14.

    > Biała prostokątna tablica jest dobrym, jak wiele innych, sposobem
    >umieszczenia znaku. A czemu nie okrągła?
    Ano dlatego, że ustanowiono inne prawo (są wzoru znaków, kształt i
    jego wymiary - nie przewidziono "podkładek" pod nie).
    Jeśli znaki B-33 lub B-35 umieści się na prostokątnej tablicy, to są
    to nowe znaki i znaczą co innego.

    >Wiesz, że po prostu mnie osłabiłeś?
    Nie po raz pierwszy ;-) I to wzajemnie !

    >A wiesz o tym, że zakaz ruchu wcale nie
    >oznacza, ze nikt nie może wjechać za znak?
    A wiem, Robert, wiem ! Tylko zapomniałeś o pewnej drobnostce (bardzo
    ważnej), a mianowicie, że znak ten MUSI być uzupełniony o napis lub
    tabliczkę co czyni go nieco innym znakiem, a tego nie rozważaliśmy.
    Natomisat sam znak oznacza to, co ja napisałem (na podst. rozp.)

    >Oznaczać by miał, że to nie tylko ta uliczka jest wyłączona z ruchu, ale
    >większy obszar. Miał by dać do zrozumienia osobie, która nie zna
    A jaki byłby sens zakazu ruchu na uliczce prowadzącej np. do starego
    miasta (gdzie ustalono całkwity zakaz ruchu), podczas gdy inna ulicą
    tam można dojechać ? Wtedy nie ma wydzielonego terenu/strefy z zakazem
    ruchu.
    Oczywiście celowość ustalenia znaków B-39 i B-43 jest taka, że
    kierowca wjeżdża do pewnej strefy (w odróżnieniu od B-1, gdzie nie
    wolno wjeżdżać), iż wie jakie są zasady w tej strefie, pomimo, że
    administrator terenu nie umieszcza za każdym skrzyżowaniem (w obie
    strony) odpowiednich znaków B-33 lub B-35. W przypadku klonu B-1 (na
    białej tablicy) sens byłby taki sam jak znacznie samego B-1, więc nie
    stworzono dodatkowego, ponieważ po prostu jest zbędny.

    > Wreszcie jak napisałem w niej odpowiedzi mogli po prostu mieć
    >taką blachę po ręką i nią się posłużyć.
    Robert, idąc twoim tokiem myślenia zbędne byłby wzory znaków od B-3a
    do B-12 (10 szt !). Przecież wystarczyłaby w § 18 informacja, że
    odpowiedni zakazu ruch obowiązuje rodzaj pojazdu widoczny na znaku
    (np. zamiast piktogramu samochodu jest rower). Po co ustalono tyle
    dodatkowych wzorów (ja wiem, ty chyba też) ?
    Dalej, nie odpowiedziałeś mi dlaczego ustalono wzory i znaczenia dwóch
    oddzielnych znaków, B-39 i B-43 zamiast jednego (z uwagą o możliwości
    zamiany odpowiednio B-35 na B-33 i na każdy inny lub wymienić na
    które).

    Artur Golański