  • Data: 2004-08-21 09:15:59
    Temat: Re: Policja i Straz Miejska moga mi nagwizdac ? - ponownie
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Po prostu znak B-43 jest przykładowy i można na
    >nim umieszczać również inne znaki.
    To nie jest prawda !
    Przykładowa jest tam liczba (30) km/h, czyli można zmienić tylko tą
    liczbę, a NIE sam wzór znaku. Dowodem jest znaczenie znaku, które
    prócz określenia wzoru jest drugim podstawowym zadaniem
    rozporządzenia. W § 31. 1. wyraźnie podano, że "oznacza wjazd do
    strefy, w której obowiązuje zakaz przekraczania prędkości określonej
    na znaku liczbą kilometrów na godzinę" (prędkości, a czegoś innego).
    Nigdzie nie ma, że dopuszcza się strefy z ograniczeniem, ruchu lub
    każdym innym. Co więcej wcześniej ustalono drugą podobną strefę,
    strefę ograniczonego postoju (B-39), podając wzór i znaczenie znaku.
    Gdyby dopuszczalne byłoby umieszczanie każdego dowolnego znaku na
    prostokątnej tablicy, to wzór i znaczenie B-43 byłoby zbędne (bo
    wystarczyło zamienić znak B-35 z tablicy B-39, na znak B-33).
    A jednak wzór i znaczenie znaku B-43 określono oddzielnie !

    >2) Nie ma żadnych przeciwwskazań do umieszczenia prawidłowego znaku na
    >tablicy trójkątnej, ośmiokątnej i elipsoidalnej, byle tylko sam znak
    >odpowiadał przepisom i był ustawiony zgodnie z § 2.1 tegoż rozporządzenia.
    Ależ są ! Na podstawie § 2. 8. wzory znaków drogowych [..] oraz ich
    spis określa [..] załącznik do rozporządzenia. Jedynym zastrzeżeniem
    są przykłady dotyczącym organizacji ruchu oraz określające prędkość,
    wymiary, masę i naciski osi pojazdu.
    Słowo "przykład" nie oznacza dowolną, radosną twórczość, bo kierowca
    widząc taki znak nie znałby wzoru i nie wiedziałby co on oznacza, a i
    policjant lub sąd nie miałby o co się oprzeć (brak znaczenia znaku w
    rozporządzeniu).

    Artur Golański