  • Data: 2004-04-09 22:34:12
    Temat: Re: Policja gospodarcza
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Jeden problem. Policjant nie ma prawa niczego z niczego wymontowywać. Jak
    > wmontujesz do innego komputera, to kto da gwarancję sądowi, że po drodze
    > coś do tej zapisywanej płytki nie dopisałeś z własnego dysku? Dla tego
    > sposób przez Ciebie opisany jest oczywiście realizowalny, tyle że takiej
    > kopii za dowód już sąd może nie uznać.

    Nie rozumiem... Dysk wziął do skopiowania funkcjonariusz-fachowiec: jak
    ja miałbym coś do niego dograć? A jeśli chodzi Ci o to, że ktoś może się
    tłumaczyć, że to funkcjonariusz coś do dysku dograł, to przecież jak
    skonfiskują cały sprzęt, to tym prościej mogą coś dołożyć.

    > Tu znowu musisz wkładać dyskietkę i znowu ktoś może zarzucić, że z
    > dyskietki coś wrzuciłeś.
    >
    > Żeby to było procesowe, to są specjalne zewnętrzne nagrywarki mające
    > możliwość wpięcia na COM, LPT lub USB. Wówczas wysyłasz po prostu
    > zawartość dysku na port. Trwa to długo, zajmuje wiele płytek, ale nikt Ci
    > nie zarzuci, że coś dołożyłeś. Ale to kosztuje masę pieniędzy.

    Bez odpowiedniego programu to niby jak? Nie ma czegoś takiego, że
    podłączasz agregat do USB/LPT/COM i komputer nagle automagicznie wysyła
    zawartość na ten port - musi zostać odpalony jakiś program.

    Taki program (powiedzmy 'zatwierdzony' przez fachowców, że nic sam nie
    grzebie) może zmieścić się na dyskietce - i na pewno nie będzie w stanie
    z tej dyskietki zainstalować kilkudziesięciu MB plików jakiejś
    komercyjnej aplikacji.