  • Data: 2003-09-21 17:33:31
    Temat: Re: Pogryzione dziecko. Kto odpowiada?
    Od: "" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kodeks cywilny w art.
    Tyle cywilna.
    Karna? Hmm... Szczerze mówiąc nie bardzo było tam chyba jakies
    > przestepstwo

    Witam,
    Dziękuję za wypowiedzi. Nie chodzi mi o oskarżanie Bogu ducha winnych osób.
    Daleki jestem do takiego działania. Jestem zaskoczony, że jeśli doszło do
    wypadku opisanego przeze mnie, to w przypadku ewidentnego zagrożenia zdrowia
    dziecka (pogryzienie przez psa, który nie był szczepiony) rzekomy właściciel
    lub lekarz ma obowiązek wyjaśnić sytuację i uzyskać pewność, że dziecku nic
    ncie grozi. Potrafię zrozumieć postępowanie rzekomego właściciela, ale nie
    potrafię zrozumieć postawy lekarza. Etyka lekarska chyba powinna nakazywać
    przekazanie takiej sytuacji do odpowiednich służb: Policja/lekarz
    weterynarii/straż miejska lub podobnych. Jestem zaskoczony nic nie róbstwem
    nikogo. Ot, po prostu pies (może wściekły) pogryzł dziecko. Jeśli pogryzłby
    dorosłego, wtedy sytuacja jasna - dorosły idzie do lekarza i .... Ale w
    przypadku pogryzienia kilkuletniego dziecka, to nie rodzice, to lekarz powinien
    (w trosce o zdrowie pacjenta) dążyć do całkowitego wyjaśnienia zajścia poprzez
    np. powiadomienie odpowiednich organów/służb. Dlaczeo nie rodzice? Otóż, w
    niektórych tkwi jeszcze wiara w niomylność lekarza. Jeśli mówi: czekać, to
    czekają. Ale taka sytuacja może spowodować reakcję spóźnioną. Wścieklizny nie
    można wyleczyć, można zahamować jej objawy/skutki/następstwa. Nie miałem
    pojęcia, że sytuacja zostaje pozostawiona samą sobie. Ot, po prostu, będzie co
    będzie.
    Pozdrawiam,
    Jacek