  • Data: 2003-09-21 15:38:36
    Temat: Re: Pogryzione dziecko. Kto odpowiada?
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie wiem dokłądnie o co pytasz. Jaką odpowiedzialność? Kodeks cywilny w art.
    431 nie mówi o 'właścicielu' zwierzęcia, jako o osobie odpowiedzialnej za
    szkoda przez to zwierze wyrządzoną, ale o osbie która 'chowa lub sie
    posługuje'. Wystawienie psu budy i karmienie go można by uznać za 'chowanie'
    zwierzęcia. Może jednak nawet wtedy uniknąć odpowiedzialności wykazując, że
    nie ponosił winy. Tyle cywilna.

    Karna? Hmm... Szczerze mówiąc nie bardzo było tam chyba jakies
    przestepstwo - naruszenie nietykalności cielesnej? Spojrzeć można jszcze do
    KW.

    Ja bym jednak nie szalał, bo właściwie to rodzicom można postawić zarzut, że
    niewłaściwie dzieciaka pilnowali, a mają taki obowiązek.

    Depi.