  • Data: 2008-07-02 20:09:23
    Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie.
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:080702.205058.psp.292@int.dyndns.org.invalid...
    > Co ma piernik do wiatraka...

    zasadnicz duzo, bo

    > PZU z automatu zawarło umowę -- z nowym właścicielem, tylko tego nie
    > wiedziało, jak napisałeś.

    przeczytaj teraz co sam zacytowales

    > Art. 28.
    > 1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego nie później niż na jeden dzień
    > przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC
    > posiadaczy pojazdów mechanicznych została zawarta, nie powiadomi na piśmie
    > zakładu ubezpieczeń o jej
    > wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta następna umowa na kolejne 12
    > miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 2.

    jak sam widzisz on kupil samochod w ostatnim niu polisty, co oznacza ze wg
    powyzszego umowa juz byla przedluzona na poprzdniego wlasciciela

    > TU interpretuja to tak, że czas na wypowiedzenie OC umowy na nabyty pojazd
    > upływa z końcem 30 dnia, ale jeżeli data końca umowy przypada wcześniej to
    > stosuje się art. 28. i czas sie skraca, a w przypadku szczególnym (jak
    > właśnie dyskutowany) nie ma możliwości wypowiedzenia.

    i nie moze byc takiej mozliwosci ze jestes zmuszony do wykupienia u nich
    polisy bez mozliwosci wypowiedzenia

    > Uzasadniają to tym, iż tak na prawdę są to dwie różne umowy ubezpieczenia
    > "stara" umowa już nie obowiązuje, więc nie można jej wypowiedzieć.

    uzasadniac sobie moga, ale jest to zwykle oszustwo i namiejscu pytajacego
    bym nie popuscil

    > IMO gdyby udał sie do PZU w dniu nabycia i wypowiedział to nie byłoby
    > problemów (większych), a tak wygląda na to, że nabywca sie zgapił...

    nabywca sie nie zagapil, tylko pzu chce go okrasc

    > Mógł również nabyć pojazd dzień później i mieć pełne 30 dni na
    > wypowiedzenie.

    mogl ale tego nie zrobil, przepisy jasno mowia ze ma 30 dni na wypowiedzenie
    umowy i juz

    > IMHO to jest jedyne wyjście, żeby stracić jak najmniej, jeżeli "nowe" TU
    > nie
    > zgodzi sie na anulowanie umowy

    a ja mysle ze nie, bo po pierwsze ma 30 dni na wypowiedzenie, po drugie w
    mysl art. ktory sam przytoczyles, umowa juz byla zawarta na starego
    wlasciciela, po trzecie ma wykupione oc wiec jedno moze wypowiedziec
    w ostatecznosci moze isc do sadu i mysle ze w koncu ktos to powinien zrobic,
    poniewaz jest tu powazna luka prawna ktora ktos w koncu powinien naprawic