  • Data: 2008-07-02 18:52:19
    Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie.
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen w <news:g4g1td$4di$1@news2.task.gda.pl>:

    > Użytkownik "bluesbar" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > po mojemu to skoro polisa konczyla sie w dniu kupna, to moglabyc przedluzona
    > tylko i wylacznie na starego wlasciciela

    No tak i nie, ponieważ

    > poniewaz w momencie przedluzania polisy, pzu nawet nie wiedzialo ze auto
    > zmienilo wlasciciela i tobie jak najbardziej przysluguje prawo do jej
    > wypowiedzenia

    Co ma piernik do wiatraka...

    PZU z automatu zawarło umowę -- z nowym właścicielem, tylko tego nie
    wiedziało, jak napisałeś.

    <cite>
    Art. 31.
    1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę
    ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
    przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa
    ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta,
    chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
    mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z
    upływem 30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.
    Przepisy art. 28 stosuje się odpowiednio.

    Art. 28.
    1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego nie później niż na jeden dzień
    przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych została zawarta, nie powiadomi na piśmie
    zakładu ubezpieczeń o jej
    wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta następna umowa na kolejne 12
    miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 2.
    </cite>

    TU interpretuja to tak, że czas na wypowiedzenie OC umowy na nabyty pojazd
    upływa z końcem 30 dnia, ale jeżeli data końca umowy przypada wcześniej to
    stosuje się art. 28. i czas sie skraca, a w przypadku szczególnym (jak
    właśnie dyskutowany) nie ma możliwości wypowiedzenia.

    Uzasadniają to tym, iż tak na prawdę są to dwie różne umowy ubezpieczenia i
    "stara" umowa już nie obowiązuje, więc nie można jej wypowiedzieć.

    IMO gdyby udał sie do PZU w dniu nabycia i wypowiedział to nie byłoby
    problemów (większych), a tak wygląda na to, że nabywca sie zgapił...

    Mógł również nabyć pojazd dzień później i mieć pełne 30 dni na
    wypowiedzenie.

    > co do kwoty stawki to pzu znowu sie cos pomerdalo, po kupnie samochodu
    > mozesz przejac polise, ale nastepuje przekalkulowanie stawki na nowego
    > wlasciciela

    Na żądanie!
    Art. 31.

    2. W razie niewypowiedzenia przez nabywcę pojazdu umowy ubezpieczenia OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych w terminie określonym w ust. 1, zakład
    ubezpieczeń może dokonać ponownej kalkulacji należnej składki z tytułu
    udzielanej
    ochrony ubezpieczeniowej, poczynając od dnia zbycia pojazdu, z
    uwzględnieniem zniżek przysługujących nabywcy oraz zwyżek go obciążających,
    w ramach obowiązującej taryfy składek.
    *W przypadku gdy nabywca pojazdu złoży wniosek o dokonanie ponownej*
    *kalkulacji należnej składki, zakład ubezpieczeń jest obowiązany do jej*
    *dokonania.*

    IMHO to jest jedyne wyjście, żeby stracić jak najmniej, jeżeli "nowe" TU nie
    zgodzi sie na anulowanie umowy

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]