  • Data: 2011-01-19 17:18:58
    Temat: Re: Podwójna szkoda - zalanie mieszkania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:ih74sd$etf$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > 1 października 2009 wszedłem do mieszkania nowokupionego. Tak
    > nieszczęśliwie się stało, 8 października 2009, że trochę wody wyciekło w
    > łazience z wanny i zalało sąsiada na kwotę wycenioną przez jego
    > ubezpieczyciela na około 500zł. Sąsiad jest z gatunku wrednawych i nie
    > zawiadomił mnie o tym, tylko wezwał sobie ubezpieczyciela swojego i
    > dzisiaj dostałem wezwanie do zapłaty regresu. Ja ubezpieczenia wtedy
    > jeszcze nie miałem.
    >
    > Ubezpieczenie wykupiłem 3 listopada 2009 i w mieszkaniu trwał remont. W
> [...]

    Sąsiadowi przysługuje od Ciebie odszkodowanie w kwocie 3.000 zł. 2.500 zł
    pokryje ubezpieczenie, zaś Ty musisz zapłacić 500 zł, bo wówczas nie miałeś
    ubezpieczenia. Nie widzę niczego wrednego w tym, ze sąsiad mając
    ubezpieczenie nie chciał się z Tobą "procesować" i po prostu skorzystał z
    ubezpieczenia.