  • Data: 2011-01-19 16:52:28
    Temat: Podwójna szkoda - zalanie mieszkania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    1 października 2009 wszedłem do mieszkania nowokupionego. Tak
    nieszczęśliwie się stało, 8 października 2009, że trochę wody wyciekło w
    łazience z wanny i zalało sąsiada na kwotę wycenioną przez jego
    ubezpieczyciela na około 500zł. Sąsiad jest z gatunku wrednawych i nie
    zawiadomił mnie o tym, tylko wezwał sobie ubezpieczyciela swojego i
    dzisiaj dostałem wezwanie do zapłaty regresu. Ja ubezpieczenia wtedy
    jeszcze nie miałem.

    Ubezpieczenie wykupiłem 3 listopada 2009 i w mieszkaniu trwał remont. W
    wyniku remontu puścił gwint na kalafiorze i mieszkanie sąsiada zostało
    powtórnie zalane 5. listopada 2009 i dostałem dzisiaj wezwanie do
    zapłaty ~2500zł odszkodowania za powtórne zalanie.

    Wycena za drugie zalanie wynosi ~3000zł, przy czym odjęto już te ~500zł
    z pierwszej szkody, bo sąsiad nie remontował sufitu po pierwszym zalaniu.

    Teraz pytanie za 100 pktów: czy mam zapłacić te ~500zł? W końcu on tego
    nie remontował zanim była szkoda powtórna. Została mu ta wypłata odjęta
    od kolejnej wypłaty, więc jak rozumiem, została ona uznana za nienależną
    i ostatecznym odszkodowaniem było 3000zł za szkodę drugą, które mogę
    scedować na mojego ubezpieczyciela.

    Mam rację? Gdzie i jak mogę to rozeznać ostatecznie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)