    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podsluch telefon art. 267 kk
    Date: Fri, 1 Aug 2008 11:32:39 +0200
    <k7mmxmvmqcgc$.dlg@piki.fixed> <p...@r...org>
    <cd2iztio2li8$.dlg@piki.fixed> <p...@r...org>
    <7...@n...lechistan.com>
    <jkc89dcyr6si.1xomom1tq0sky$.dlg@40tude.net>
    <g6s2uk$4ij$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <c...@c...googlegroups.com>

    On Thu, 31 Jul 2008, Olgierd wrote:

    > Ależ jak to nie ma podejrzenia? Przecież nagrania cyfrowe są do
    > zmanipulowania aż miło.

    Sugestia:
    s/cyfrowe/analogowe/
    ?

    Przekonanie, że cyfrowe nagranie jest łatwo sfingować, a analogowego
    nie (za pomocą techniki cyfrowej of course :P) nie wiem skąd się
    bierze, a sfingowanie efektów ubocznych wcale tak prosto nie
    wygląda - głównie tych występujących w "cyfrze".
    Np. w odróżnieniu od matrycy aparatu lub kamery filmowej (które
    to matryce są jak najbardziej analogowe, lecz próbkują przestrzennie)
    na filmie nie ma STAŁYCH wad tejże matrycy (i traf tu z milionem
    pikseli które chcesz sfałszować :O), artefaktów od transformat
    przy przerabianiu na JPG czy cóś w tym stylu...

    pzdr, Gotfryd