    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podpisy
    Date: Sat, 04 Feb 2006 16:23:22 +0100

    Boa wrote:

    > Nie pytałem...Dlatego pytam Was :-)

    To była taka subtelna sugestia, żebyś właśnie spytał :)

    Nikt tutaj Ci nie odpowie dlaczego urzędnik sobie ubzdurał taki a nie inny
    warunek. Na pierwszy rzut oka nie ma to podstaw prawnych, ale nie można
    wykluczyć że wczoraj wyszło rozporządzenie unijne regulujące liczbę
    podpisów na umowach, dopuszczalny kolor długopisu itp. Jeśli urzędnik
    uważa, że umowa ma spełniać jakieś warunki, powinien być w stanie podać
    podstawę prawną. Najpóźniej pisząc uzasadnienie decyzji odmownej w sprawie
    złożonego wniosku.

    A jakbyś się spotkał z sytuacją, że urzędnik odmawia w ogóle przyjęcia i
    rozpatrzenia wniosku. Jeśli wniosek nie spełnia jakichś wymogów to decyzja
    może być odmowna, ale przyjmowanie wniosków jest obowiązkiem urzędnika. A o
    niespełnianiu obowiązków mówi art. 231 kk.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>