eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPodbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaruRe: Podbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!not-for-mail
    From: Pawel Chmielewski <c...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaru
    Date: Tue, 15 Jul 2003 16:44:51 +0200
    Organization: TORMAN
    Lines: 27
    Message-ID: <bf1413$nlb$1@flis.man.torun.pl>
    References: <beunf4$qkp$1@flis.man.torun.pl> <e...@z...router>
    <bf0ljj$ci5$1@inews.gazeta.pl> <bf136o$nih$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Reply-To: c...@p...wp.pl
    NNTP-Posting-Host: beta.ais.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: flis.man.torun.pl 1058280291 24235 158.75.63.50 (15 Jul 2003 14:44:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@m...torun.pl
    NNTP-Posting-Date: 15 Jul 2003 14:44:51 GMT
    User-Agent: KNode/0.7.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:155325
    [ ukryj nagłówki ]

    > Do Pawła:
    >
    >> P.S. Na marginesie, to czy dobrze odgaduje, ze sklep wprowadzajac takie
    > udogodnienie, jak 5-cio dniowy okres probny, ma raczej niecne plany..?
    >
    > Nie ma niecnych planów. W sklepie MUSI być miejsce w którym można sprzet
    > elektryczny wypróbować (i w supermarketach zawsze jest). A jeśli
    > sprzedawca sprawia Ci problemy z wypróbowaniem to zwyczejnie kup u kogoś
    > innego. Jeśli bez testowania weźmiesz zepsuty czajnik do domu to
    > faktycznie możesz liczyć tylko na serwis. Ustawowo wprawdzie możesz
    > domagać się wymiany, ale sprzedawca nie ma obowiazku uznać twoich
    > roszczeń. (patrz wczesniej wspomniana ustawa i punkt o zbyt duzych
    > kosztach wymiany badz naprawy)

    Ta uwaga byla baaaaardzo na marginesie. Moje podejrzenie bralo sie z mniej
    wiecej takiego rozumowania: jesli czajnik okaze sie uszkodzony, to co za
    roznica, czy ma podbita gwarancje, czy nie..? Chyba z punktu widzenia
    sklepu i tak moze tylko zwrocic towar dostawcy. Oczywiscie, po podbiciu
    gwarancji moze skierowac na naprawe gwarancyjna... ale to troche
    nielogiczne, zwazywszy, ze mozna domniemywac (nie jestem prawnikiem... w
    moich ustach to nie jest termin prawny!), ze juz stojac na polce, byl
    wadliwy.

    Zwyczajnie nie rozumiem czemu ma sluzyc taka praktyka i stad moje pytanie o
    prawa jakie mi przysluguja, na ktore juz jasno odpowiedzieliscie, za co
    serdecznie dziekuje.
    Pawel

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1