-
1. Data: 2003-07-14 16:58:12
Temat: Podbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaru
Od: Pawel Chmielewski <c...@p...wp.pl>
Witam,
Przeszukalem googla i archiwum grupy, dzieki czemu wiem, ze nie istnieje juz
cos takiego, jak zwrot towaru w jakims terminie bez podania przyczyny.
Niemniej nie znalazlem odpowiedzi co z taka sytuacja:
Wczoraj kupilem w hipermarkecie Geant czajnik elektryczny. Po zaplacaniu
idzie sie tam do punktu obslugi klienta w celu zawarcia umowy gwarancyjnej.
Tamze pani poinformowala mnie, ze najlepiej, zebym wzial czajnik do domu i
stwierdzil, czy dziala. Wtedy w terminie 5-ciu dni moge przyjsc i zawrzec z
nimi umowe gwarancyjna. Jesli nie dziala, to wymienia od reki. Na pytanie,
co bedzie, jesli jednak teraz mi podbije gwarancje, a czajnik nie bedzie
dzialal, pani powiedziala, ze nie wymienia ani nie zwroca pieniedzy, tylko
oddadza do serwisu.
Poniewaz:
a) bylem przekonany, ze w terminie 2-och tygodni moge czajnik oddac bez
podania przyczyn, wiec ich jakies tam zasady sa sprzeczne z prawem,
b) nie mam ani czasu ani ochoty pamietac o jakichs tam gwarancjach,
poprosilem pania o natychmistowe podbicie gwarancji.
Czajnik na szczescie sprawuje sie dobrze, ale chcialbym na przyszlosc
wiedziec, jakie przysluguja mi prawa, gdyby jednak okazal sie
niedzialajacy.
Czy:
1. mam prawo zadac zwrotu pieniedzy?
2. mam prawo zadac wymiany czajnika?
... czy tez jednak pani miala racje mowiac, ze tylko mam prawo tylko do
naprawy gwarancyjnej?
Czy argumentem moze byc to, ze towar mial ukryta wade (bo nie dzialal :)
ktorej nie mozna bylo stwierdzic w momencie zakupu?
Dziekuje za pomoc. Jesli temat sie powtarza, to przepraszam -- szukalem w
archiwum pilnie.
Pawel
P.S. Na marginesie, to czy dobrze odgaduje, ze sklep wprowadzajac takie
udogodnienie, jak 5-cio dniowy okres probny, ma raczej niecne plany..?
Przeciez taki zwrocony i nie dzialajacy towar, bez podbitej gwarancji, moze
z powrotem wystawic na polke, liczac, ze ... Hmmm... Dosc.
-
2. Data: 2003-07-15 01:14:54
Temat: Re: Podbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaru
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <beunf4$qkp$1@flis.man.torun.pl>, Pawel Chmielewski wrote:
> Przeszukalem googla i archiwum grupy, dzieki czemu wiem, ze nie istnieje juz
> cos takiego, jak zwrot towaru w jakims terminie bez podania przyczyny.
> Niemniej nie znalazlem odpowiedzi co z taka sytuacja:
Było jeszcze poszukać po haśle "gwarancja".
> Wczoraj kupilem w hipermarkecie Geant czajnik elektryczny. Po zaplacaniu
> idzie sie tam do punktu obslugi klienta w celu zawarcia umowy gwarancyjnej.
> Tamze pani poinformowala mnie, ze najlepiej, zebym wzial czajnik do domu i
> stwierdzil, czy dziala. Wtedy w terminie 5-ciu dni moge przyjsc i zawrzec z
> nimi umowe gwarancyjna. Jesli nie dziala, to wymienia od reki. Na pytanie,
Pani czy raczej sklep zachował się bardzo ok, bo wcale tych 5ciu dni dawać
Ci nie musiał.
> co bedzie, jesli jednak teraz mi podbije gwarancje, a czajnik nie bedzie
> dzialal, pani powiedziala, ze nie wymienia ani nie zwroca pieniedzy, tylko
> oddadza do serwisu.
Bo tu zapewne sięga ich granica uprzejmości co można zrozumieć, bo
nastąpiła już ingerencja w produkt którego częścią jest karta gwarancyjna.
> Czajnik na szczescie sprawuje sie dobrze, ale chcialbym na przyszlosc
> wiedziec, jakie przysluguja mi prawa, gdyby jednak okazal sie
> niedzialajacy.
> Czy:
> 1. mam prawo zadac zwrotu pieniedzy?
> 2. mam prawo zadac wymiany czajnika?
Żądać możesz, ale sprzedawca niekoniecznie musi się z tym zgodzić, a
ustawa:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=Content&pa=showpage&pid=47
zawiera niestety mało precyzyjne sformułowania które na ową niezgodę mu w
moim przekonaniu w większości przypadków pozwalają.
No chyba że reklamujesz z tytułu gwarancji a tam napisano że taka
wymiana/zwrot Ci przysługuje (to by ci była dopiero fajna gwarancja :).
> ... czy tez jednak pani miala racje mowiac, ze tylko mam prawo tylko do
> naprawy gwarancyjnej?
Nie miała. Masz również prawo do naprawy (reklamacji) z tytułu
niezgodności towaru z umową (patrz ww. ustawa).
> Czy argumentem moze byc to, ze towar mial ukryta wade (bo nie dzialal :)
> ktorej nie mozna bylo stwierdzic w momencie zakupu?
nie
> Dziekuje za pomoc. Jesli temat sie powtarza, to przepraszam -- szukalem w
> archiwum pilnie.
hmmm :)
> P.S. Na marginesie, to czy dobrze odgaduje, ze sklep wprowadzajac takie
> udogodnienie, jak 5-cio dniowy okres probny, ma raczej niecne plany..?
Na szczęście chyba źle odgadujesz :)
> Przeciez taki zwrocony i nie dzialajacy towar, bez podbitej gwarancji, moze
> z powrotem wystawic na polke, liczac, ze ... Hmmm... Dosc.
Ale co to ma dać? Uważasz, że sprzedawca liczy, że się towar za którymś
razem naprawi, czy że konsument nie zauważy w użytkowaniu że czajnik nie
gotuje? :)
--
Marcin
-
3. Data: 2003-07-15 10:36:33
Temat: Re: Podbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaru
Od: "Jarek" <j...@a...net.pl>
> Ale co to ma dać? Uważasz, że sprzedawca liczy, że się towar za którymś
> razem naprawi, czy że konsument nie zauważy w użytkowaniu że czajnik nie
> gotuje? :)
Sprzedawca moze liczyc na to, ze:
1. Ktos kupi, nie zadziala mu, wiec wywali do kosza bo nie bedzie mu sie
chcialo szarpac
2. Kupi ktos z daleka - nie bedzie mu sie oplacalo reklamowavc
3. Kupi ktos na prezent, nie da paragonu i sprawa sie rozejdzie
pzdr
jarek
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2003-07-15 14:30:31
Temat: Re: Podbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaru
Od: "Piotr" <i...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>
>
> Sprzedawca moze liczyc na to, ze:
> 1. Ktos kupi, nie zadziala mu, wiec wywali do kosza bo nie bedzie mu sie
> chcialo szarpac
> 2. Kupi ktos z daleka - nie bedzie mu sie oplacalo reklamowavc
> 3. Kupi ktos na prezent, nie da paragonu i sprawa sie rozejdzie
Oczywiście. A całym światem rządzi jeden wielki spisek. Wszyscy chcą Ci
sprzedać zepsutą rzecz. Wprawdzie jak okaze sie że czajnik nie działa to
Geant może go oddać dostawcy, ale po co? Przecież o wiele przyjemniej jest
go sprzedać
a) komuś kto go wyrzuci
b) komuś z daleka
c) na prezent
Do Pawła:
> P.S. Na marginesie, to czy dobrze odgaduje, ze sklep wprowadzajac takie
udogodnienie, jak 5-cio dniowy okres probny, ma raczej niecne plany..?
Nie ma niecnych planów. W sklepie MUSI być miejsce w którym można sprzet
elektryczny wypróbować (i w supermarketach zawsze jest). A jeśli sprzedawca
sprawia Ci problemy z wypróbowaniem to zwyczejnie kup u kogoś innego. Jeśli
bez testowania weźmiesz zepsuty czajnik do domu to faktycznie możesz liczyć
tylko na serwis. Ustawowo wprawdzie możesz domagać się wymiany, ale
sprzedawca nie ma obowiazku uznać twoich roszczeń. (patrz wczesniej
wspomniana ustawa i punkt o zbyt duzych kosztach wymiany badz naprawy)
-
5. Data: 2003-07-15 14:44:51
Temat: Re: Podbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaru
Od: Pawel Chmielewski <c...@p...wp.pl>
> Do Pawła:
>
>> P.S. Na marginesie, to czy dobrze odgaduje, ze sklep wprowadzajac takie
> udogodnienie, jak 5-cio dniowy okres probny, ma raczej niecne plany..?
>
> Nie ma niecnych planów. W sklepie MUSI być miejsce w którym można sprzet
> elektryczny wypróbować (i w supermarketach zawsze jest). A jeśli
> sprzedawca sprawia Ci problemy z wypróbowaniem to zwyczejnie kup u kogoś
> innego. Jeśli bez testowania weźmiesz zepsuty czajnik do domu to
> faktycznie możesz liczyć tylko na serwis. Ustawowo wprawdzie możesz
> domagać się wymiany, ale sprzedawca nie ma obowiazku uznać twoich
> roszczeń. (patrz wczesniej wspomniana ustawa i punkt o zbyt duzych
> kosztach wymiany badz naprawy)
Ta uwaga byla baaaaardzo na marginesie. Moje podejrzenie bralo sie z mniej
wiecej takiego rozumowania: jesli czajnik okaze sie uszkodzony, to co za
roznica, czy ma podbita gwarancje, czy nie..? Chyba z punktu widzenia
sklepu i tak moze tylko zwrocic towar dostawcy. Oczywiscie, po podbiciu
gwarancji moze skierowac na naprawe gwarancyjna... ale to troche
nielogiczne, zwazywszy, ze mozna domniemywac (nie jestem prawnikiem... w
moich ustach to nie jest termin prawny!), ze juz stojac na polce, byl
wadliwy.
Zwyczajnie nie rozumiem czemu ma sluzyc taka praktyka i stad moje pytanie o
prawa jakie mi przysluguja, na ktore juz jasno odpowiedzieliscie, za co
serdecznie dziekuje.
Pawel
-
6. Data: 2003-07-15 15:00:11
Temat: Re: Podbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaru
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <bf1413$nlb$1@flis.man.torun.pl>, Pawel Chmielewski wrote:
> Zwyczajnie nie rozumiem czemu ma sluzyc taka praktyka i stad moje pytanie o
To pewnie wynika z umów pomiędzy sprzedawcą a producentem. Nie wiem
dokładnie jaki to może być mechanizm, a nie chce za dużo w ciemno
spekulować, ale nie jest to wyłącznie ani Geantowska ani nawet polska
specyfika.
--
Marcin
-
7. Data: 2003-07-15 20:30:25
Temat: Odp: Podbijanie gwarancji w Geant a zwrot wadliwego towaru
Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl.>
> Wszyscy chcą Ci
> sprzedać zepsutą rzecz. Wprawdzie jak okaze sie że czajnik nie działa to
> Geant może go oddać dostawcy, ale po co?
Dostawca moze wtedy bez naprawiania oddac do innego Geanta a ten inny Geant
może sprzeda go
> a) komuś kto go wyrzuci
> b) komuś z daleka
> c) na prezent
;-)
pozdrawiam